Πρόγραμμα,
που προβλέπει την πεντάμηνη απασχόληση στους δήμους, 400.000 ανέργων που ζουν
σε νοικοκυριά χωρίς ούτε ένα εργαζόμενο, κατήρτισε ο
ΟΑΕΔ και το υπέβαλε στο
υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας. Η επιλογή των ανέργων θα
γίνει με κριτήρια εισοδηματικά, οικογενειακά, προϋπηρεσία, ειδικότητα, διάστημα
ανεργίας, με ή χωρίς επιδότηση, κ.α προκειμένου οι ευκαιρίες δουλειάς να δοθούν
σε όσες οικογένειες αντιμετωπίζουν το φάσμα της ανέχειας λόγω ανεργίας
Τα κριτήρια
επιλογής και κατάταξης των ωφελουμένων είναι:
Το χρονικό
διάστημα της συνεχόμενης εγγεγραμμένης ανεργίας, με ανώτατο όριο αυτό των 36
μηνών που μοριοδοτείται ως εξής: * Για τους πρώτους δώδεκα (12) μήνες: 1 μονάδα
ανά πλήρη μήνα
* Για τους
επόμενους δώδεκα (12) μήνες: 1,5 μονάδα ανά πλήρη μήνα
* Για τους
επόμενους δώδεκα (12) μήνες: 2 μονάδες ανά πλήρη μήνα.
Το χρονικό
διάστημα συνεχόμενης εγγεγραμμένης ανεργίας του/της συζύγου, (ανώτατο όριο 36
μήνες) που μοριοδοτείται ως εξής: * Για τους πρώτους δώδεκα (12) μήνες: 1
μονάδα ανά πλήρη μήνα
* Για τους
επόμενους δώδεκα (12) μήνες: 1,5 μονάδα ανά πλήρη μήνα
* Για τους
επόμενους δώδεκα (12) μήνες: 2 μονάδες ανά πλήρη μήνα
Η
μοριοδότηση αυξάνεται για καθένα από τα ανήλικα τέκνα κατά 10 μονάδες
Επίσης η
μοριοδότηση, προμοδοτείται με βάση το οικογενειακό εισόδημα (για το τελευταίο
οικονομικό έτος) ως εξής: * από 0,00€ έως 10.000,00€ : 30 μονάδες
* από
10.001,00€ έως 20.000,00€ : 20 μονάδες
* από
20.001,00 έως 30.000,00 € : 10 μονάδες
* από
30.001,00 και άνω : 0 μονάδες
Οι άνεργοι
θα απασχοληθούν με 5μηνες συμβάσεις εργασίας σε τομείς όπως:
έργα κοινωφελούς
χαρακτήρα όπως διαμόρφωση και φροντίδα πάρκων και λοιπών έργων πρασίνου,
αναδάσωση, δασοπροστασία και φύλαξη περιοχών υψηλού φυσικού κάλλους,
καθαριότητα παράλιων περιοχών, καθαρισμοί και μικρές αντιπλημμυρικές
παρεμβάσεις σε ρέματα, δράσεις διατήρησης της φυσικής και πολιτιστικής
κληρονομιάς κλπ
υπηρεσίες
φροντίδας, μέριμνας ηλικιωμένων, ΑμεΑ και παιδιών κλπ
κοινωνικές
δράσεις όπως κοινωνικά παντοπωλεία, συλλογή και διάθεση χρησιμοποιημένου
ρουχισμού, ξενώνες αστέγων και κοινωνικά ιατρεία
οδική
ασφάλεια μαθητών, σίτιση σε ολοήμερα σχολεία φτωχών περιοχών. για χρονικό
διάστημα 5 μηνών.
Ο μισθός
όσων προσληφθούν θα είναι:
α) σε 19,6
ευρώ ημερησίως και όχι μεγαλύτερο από 490 ευρώ μηνιαίως για τους ανέργους άνω
των 25 ετών και
β) σε 17,1
ευρώ ημερησίως και όχι μεγαλύτερο από 427 ευρώ μηνιαίως μγια τους ανέργους κάτω
των 25 ετών, κατά παρέκκλιση των νόμιμων αμοιβών που μπροβλέπονται από την
Εθνική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας και τις οικείες συλλογικές συμβάσεις.
Τέλος,
ωφελούμενοι είναι:
1. εγγεγραμμένοι
άνεργοι μέλη οικογενειών στις οποίες δεν εργάζεται κανείς και οι σύζυγοι αυτών
είναι εγγεγραμμένοι άνεργοι στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ.
2.
εγγεγραμμένοι άνεργοι στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ, μέλη μονογονεϊκών
οικογενειών στις οποίες δεν εργάζεται κανείς.
3. Έλληνες
πολίτες, πολίτες Κρατών μελών της Ε.Ε, Βορειοηπειρώτες, Ομογενείς και Ομογενείς
αλλοδαποί που προέρχονται από την Κωνσταντινούπολη και από τα Νησιά Ίμβρο και
Τένεδο, χωρίς να απαιτείται μπιστοποιητικό ελληνικής ιθαγένειας, υπό την προϋπόθεση
ότι η ιδιότητά τους ως Ελλήνων κατά το γένος και την συνείδηση αποδεικνύεται με
άλλους τρόπους (ν.δ. 3832/1958).
ΠΗΓΗdikaiologitika.gr

6 Σχόλια
Ισχύει και για τους εγγεγραμμένους στον ΟΑΕΔ, οι οποίοι δούλευαν ταυτόχρονα; (point).
ΑπάντησηΔιαγραφή17,1 ευρώ μεροκάματο ,βουλγαρία θα μας κάνουν
ΑπάντησηΔιαγραφήΆντε Πάλι θα τους γεμίσει τις τσέπες το κράτος με 19 και 17 euro!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑρε βούρδουλα που χρειάζονται ορισμένοι!!
Από την μια λένε οτι το κράτος δεν εχει λεφτα ,και απολύουν δημ.υπαλλήλους ,από την άλλη προσλαμβάνουν κόσμο ο οποίος θα φυτοζωεί με τις χαμηλές αμοιβές.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕδω εγω δουλεψα στα προηγουμενα πενταμηνα και ακομα μας χρωστανε απο τον Δεκεμβριο που τελειωσα.Ηταν 625ευρω και λες κατι αξιζε,τωρα 490?Να πανε να χεστουν λεω εγω ολοι οσοι μας φερανε σε αυτα τα χαλια και εμεις που δεν αντιδρουμε αμεσα να δει αυτη η χωρα οτι δεν ειμαστε καμια φυλη τριτοκοσμικης χωρας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαιδιά συμφωνώ μαζί σας, όμως εγώ έχω άμεση ανάγκη τα χρήματα. Η επανάστασή μου είναι πως δεν πρόκειται ποτέ να ψηφίσω οποιονδήποτε είχε οποιοδήποτε κυβερνητικό πόστο τις τελευταίες δεκαετίες. Όλοι φωνάζουν, αλλά στις εκλογές ως δια μαγείας όλοι τους ξαναψηφίζουν. Όχι ποτέ ποτέ κανέναν από όλους αυτούς. Από κει και πέρα όμως θέλω να ρωτήσω, που πρέπει να κάνω αίτηση; Στον ΟΑΕΔ ή στο δήμο; Το άρθρο αυτό δεν αναφέρει τίποτα από αυτά που είναι και τα πιο βασικά. Είμαι εγώ και η γυναίκα μου άνεργοι και έχω άμεση ανάγκη και για πέντε μήνες και για όσο είναι την οποιαδήποτε εργασία. Που και πότε πρέπει να κάνω αίτηση;
ΑπάντησηΔιαγραφήΣας ευχαριστώ
Δεν δημοσιεύονται σχόλια υβριστικού χαρακτήρα , που προσβάλουν σε προσωπικό επίπεδο και τα σχόλια που είναι γραμμένα σε Λατινικά .
Την αποκλειστική ευθύνη για τα σχόλια την έχουν οι σχολιαστές .