Έκλεισαν τα μάτια οι καταναλωτές στα εντυπωσιακά ποσοστά των φετινών εκπτώσεων, που φτάνουν έως και 85%, καθώς η εμπορική κίνηση στη Θεσσαλονίκη παρουσιάζει μείωση της τάξης του 30% - 40%, ενώ σε ορισμένες πόλεις (π.χ. Φλώρινα) φτάνει μέχρι και το 60%.
Η βαθιά κρίση που πλήττει την αγορά την τελευταία τριετία συνεχίστηκε
και φέτος, καθώς, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, από την πορεία των εκπτώσεων τις τρεις πρώτες εβδομάδες (15 Ιουλίου - 10 Αυγούστου) η μείωση του τζίρου φτάνει μεσοσταθμικά σε όλη τη χώρα στο 25%, ενώ πέρσι η πτώση την ίδια εποχή ήταν στο 15% και το 2009, που ουσιαστικά ξεκίνησε η καθοδική πορεία, κυμάνθηκε στο 20%.
Από την έρευνα των Εμπορικών Συλλόγων όλης της χώρας, που συγκέντρωσε η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ), προκύπτει ότι 8 στους 10 εμπόρους επιβεβαιώνουν την πτωτική πορεία του τζίρου τους, 2 στους 10 δηλώνουν ότι ο τζίρος τους κινείται στα ίδια, εξίσου χαμηλά περσινά επίπεδα, ενώ υπάρχουν σύλλογοι που αναφέρουν πτώση του τζίρου μέχρι και 60%.
«Οι εκπτώσεις δεν πηγαίνουν καλά και αυτό φαίνεται σε όλες τις επιχειρήσεις. Στο τέλος του μήνα θα κάνουμε απολογισμό, όμως φαίνεται ότι δεν υπάρχει κίνηση, ενώ και ο τζίρος είναι σημαντικά μειωμένος, παρόλο που φέτος έχουμε για πρώτη φορά τόσο μεγάλα ποσοστά, περίπου στο 70%, από τις πρώτες μέρες, ακόμα και σε πολύ μεγάλες επιχειρήσεις. Η κατάσταση είναι δραματική, δεν υπάρχει ρευστότητα και πολύ σύντομα φοβάμαι ότι τα λουκέτα θα πολλαπλασιαστούν», σημείωσε ο Παντελής Φιλιππίδης, αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης (ΕΣΘ).
Η ΕΣΕΕ σημειώνει ότι τα μεγάλα ποσοστά των εκπτώσεων στις βιτρίνες των καταστημάτων, από την πρώτη κιόλας μέρα, δε συγκίνησαν τους καταναλωτές, οι οποίοι είναι πολύ διστακτικοί και ιδιαίτερα προσεκτικοί στις αγορές τους, παρά τις κατά τουλάχιστον 15% φτηνότερες φετινές εκπτωτικές τιμές, ενώ προσθέτει ότι η χρήση των πιστωτικών καρτών τη θερινή περίοδο περιορίστηκε στις περιπτώσεις άτοκων δόσεων και γενικά ήταν και πάλι μειωμένη «λόγω της υπερχρέωσης των καρτών των καταναλωτών και των υψηλών επιτοκίων χρέωσης». Οι έμποροι σημειώνουν την ανασφάλεια και έλλειψη ρευστότητα που αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές, παραδέχονται όμως ότι και η παρατεταμένη περίοδος των προσφορών, για μεγάλο χρονικό διάστημα πριν από την έναρξη των επίσημων θερινών εκπτώσεων, δε βοήθησε την αγορά και έκανε τον καταναλωτή περισσότερο... καχύποπτο. Οπως διαπιστώνουν χαρακτηριστικά, «οι φετινές εκπτώσεις είναι σαν να μην ξεκίνησαν ποτέ».
Πτώση και στα τρόφιμα
Σύμφωνα με την ΕΣΕΕ, οι αρχικές εκτιμήσεις δείχνουν στα είδη ένδυσης και υπόδησης μια μείωση τζίρου κατά 22% - 25%, στον οικιακό εξοπλισμό, στα ηλεκτρικά είδη και έπιπλα 20% - 23%, στα βιβλία - χαρτικά και δώρα από 20% ώς 22%. Τα πολυκαταστήματα, επίσης, παρουσιάζουν μια σημαντική μείωση των πωλήσεών τους στα επίπεδα του 7%-10%. Ακόμα και τα μεγάλα καταστήματα τροφίμων εμφανίζουν μείωση κατά 6%-8%, ενώ στα μικρότερα καταστήματα τροφίμων, ποτών και καπνού η αρνητική μεταβολή του δείκτη κύκλου εργασιών κυμαίνεται από 17%-20%.
«Η πτώση του τζίρου είναι δεδομένη σε όλα τα είδη. Στο τέλος της περιόδου των θερινών εκπτώσεων θα γνωρίζουμε καλύτερα τι έχει γίνει, όμως φαίνεται ότι δεν υπάρχει κίνηση και όσοι μπαίνουν στα καταστήματα αναζητούν τις μεγάλες προσφορές. Τα καταστήματα κλείνουν το ένα μετά το άλλο και για πρώτη φορά στην Τσιμισκή στο τμήμα μέχρι τη Διαγώνιο έχει τόσο πολλά κλειστά καταστήματα. Περιμένουμε να δούμε πώς θα πάει η τελευταία εβδομάδα, που συνήθως γίνεται το ξεπούλημα, ώστε να έχουμε συνολική εικόνα», συμπλήρωσε ο Μιλτιάδης Παυλίδης, μέλος του δ.σ. του ΕΣΘ.
«Σωσίβιο» οι τουριστικές περιοχές
Οπως φαίνεται από τα αναλυτικά στοιχεία των τοπικών Εμπορικών Συλλόγων, η μεγαλύτερη μείωση του τζίρου παρουσιάζεται στα μεγάλα αστικά κέντρα, ενώ σώζονται οι τουριστικές περιοχές, οι οποίες παραδοσιακά την περίοδο των θερινών εκπτώσεων έχουν μεγαλύτερη κίνηση σε αντίθεση με τις χειμερινές εκπτώσεις.
Συγκεκριμένα τη μεγαλύτερη πτώση παρουσιάζει η Φλώρινα με -60% και ακολουθούν η Αθήνα, η Θεσσαλονίκη, η Λευκάδα, η Ξάνθη, η Κοζάνη και η Χαλκίδα με πτώση του τζίρου μέχρι 40%, κυρίως στα καταστήματα ένδυσης - υπόδησης. Η Καστοριά, η Βέροια, η Αλεξανδρούπολη, οι Σέρρες, τα Ιωάννινα και η Σύρος δηλώνουν πτώση μέχρι 30%. Οι σύλλογοι στο Βόλο, τη Λάρισα, την Κέρκυρα, την Εδεσσα και την Πτολεμαΐδα αναφέρουν πτώση 20%-25%, ενώ μικρότερα ποσοστά απώλειας τζίρου δηλώνουν οι σύλλογοι σε Καβάλα (-10%), Λιτόχωρο (-10% έως -15%), Πάτρα (-15%), Ρόδο (-15%) και Κρήτη (-3%).
aggelioforos.gr
Η βαθιά κρίση που πλήττει την αγορά την τελευταία τριετία συνεχίστηκε
και φέτος, καθώς, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, από την πορεία των εκπτώσεων τις τρεις πρώτες εβδομάδες (15 Ιουλίου - 10 Αυγούστου) η μείωση του τζίρου φτάνει μεσοσταθμικά σε όλη τη χώρα στο 25%, ενώ πέρσι η πτώση την ίδια εποχή ήταν στο 15% και το 2009, που ουσιαστικά ξεκίνησε η καθοδική πορεία, κυμάνθηκε στο 20%.
Από την έρευνα των Εμπορικών Συλλόγων όλης της χώρας, που συγκέντρωσε η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ), προκύπτει ότι 8 στους 10 εμπόρους επιβεβαιώνουν την πτωτική πορεία του τζίρου τους, 2 στους 10 δηλώνουν ότι ο τζίρος τους κινείται στα ίδια, εξίσου χαμηλά περσινά επίπεδα, ενώ υπάρχουν σύλλογοι που αναφέρουν πτώση του τζίρου μέχρι και 60%.
«Οι εκπτώσεις δεν πηγαίνουν καλά και αυτό φαίνεται σε όλες τις επιχειρήσεις. Στο τέλος του μήνα θα κάνουμε απολογισμό, όμως φαίνεται ότι δεν υπάρχει κίνηση, ενώ και ο τζίρος είναι σημαντικά μειωμένος, παρόλο που φέτος έχουμε για πρώτη φορά τόσο μεγάλα ποσοστά, περίπου στο 70%, από τις πρώτες μέρες, ακόμα και σε πολύ μεγάλες επιχειρήσεις. Η κατάσταση είναι δραματική, δεν υπάρχει ρευστότητα και πολύ σύντομα φοβάμαι ότι τα λουκέτα θα πολλαπλασιαστούν», σημείωσε ο Παντελής Φιλιππίδης, αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης (ΕΣΘ).
Η ΕΣΕΕ σημειώνει ότι τα μεγάλα ποσοστά των εκπτώσεων στις βιτρίνες των καταστημάτων, από την πρώτη κιόλας μέρα, δε συγκίνησαν τους καταναλωτές, οι οποίοι είναι πολύ διστακτικοί και ιδιαίτερα προσεκτικοί στις αγορές τους, παρά τις κατά τουλάχιστον 15% φτηνότερες φετινές εκπτωτικές τιμές, ενώ προσθέτει ότι η χρήση των πιστωτικών καρτών τη θερινή περίοδο περιορίστηκε στις περιπτώσεις άτοκων δόσεων και γενικά ήταν και πάλι μειωμένη «λόγω της υπερχρέωσης των καρτών των καταναλωτών και των υψηλών επιτοκίων χρέωσης». Οι έμποροι σημειώνουν την ανασφάλεια και έλλειψη ρευστότητα που αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές, παραδέχονται όμως ότι και η παρατεταμένη περίοδος των προσφορών, για μεγάλο χρονικό διάστημα πριν από την έναρξη των επίσημων θερινών εκπτώσεων, δε βοήθησε την αγορά και έκανε τον καταναλωτή περισσότερο... καχύποπτο. Οπως διαπιστώνουν χαρακτηριστικά, «οι φετινές εκπτώσεις είναι σαν να μην ξεκίνησαν ποτέ».
Πτώση και στα τρόφιμα
Σύμφωνα με την ΕΣΕΕ, οι αρχικές εκτιμήσεις δείχνουν στα είδη ένδυσης και υπόδησης μια μείωση τζίρου κατά 22% - 25%, στον οικιακό εξοπλισμό, στα ηλεκτρικά είδη και έπιπλα 20% - 23%, στα βιβλία - χαρτικά και δώρα από 20% ώς 22%. Τα πολυκαταστήματα, επίσης, παρουσιάζουν μια σημαντική μείωση των πωλήσεών τους στα επίπεδα του 7%-10%. Ακόμα και τα μεγάλα καταστήματα τροφίμων εμφανίζουν μείωση κατά 6%-8%, ενώ στα μικρότερα καταστήματα τροφίμων, ποτών και καπνού η αρνητική μεταβολή του δείκτη κύκλου εργασιών κυμαίνεται από 17%-20%.
«Η πτώση του τζίρου είναι δεδομένη σε όλα τα είδη. Στο τέλος της περιόδου των θερινών εκπτώσεων θα γνωρίζουμε καλύτερα τι έχει γίνει, όμως φαίνεται ότι δεν υπάρχει κίνηση και όσοι μπαίνουν στα καταστήματα αναζητούν τις μεγάλες προσφορές. Τα καταστήματα κλείνουν το ένα μετά το άλλο και για πρώτη φορά στην Τσιμισκή στο τμήμα μέχρι τη Διαγώνιο έχει τόσο πολλά κλειστά καταστήματα. Περιμένουμε να δούμε πώς θα πάει η τελευταία εβδομάδα, που συνήθως γίνεται το ξεπούλημα, ώστε να έχουμε συνολική εικόνα», συμπλήρωσε ο Μιλτιάδης Παυλίδης, μέλος του δ.σ. του ΕΣΘ.
«Σωσίβιο» οι τουριστικές περιοχές
Οπως φαίνεται από τα αναλυτικά στοιχεία των τοπικών Εμπορικών Συλλόγων, η μεγαλύτερη μείωση του τζίρου παρουσιάζεται στα μεγάλα αστικά κέντρα, ενώ σώζονται οι τουριστικές περιοχές, οι οποίες παραδοσιακά την περίοδο των θερινών εκπτώσεων έχουν μεγαλύτερη κίνηση σε αντίθεση με τις χειμερινές εκπτώσεις.
Συγκεκριμένα τη μεγαλύτερη πτώση παρουσιάζει η Φλώρινα με -60% και ακολουθούν η Αθήνα, η Θεσσαλονίκη, η Λευκάδα, η Ξάνθη, η Κοζάνη και η Χαλκίδα με πτώση του τζίρου μέχρι 40%, κυρίως στα καταστήματα ένδυσης - υπόδησης. Η Καστοριά, η Βέροια, η Αλεξανδρούπολη, οι Σέρρες, τα Ιωάννινα και η Σύρος δηλώνουν πτώση μέχρι 30%. Οι σύλλογοι στο Βόλο, τη Λάρισα, την Κέρκυρα, την Εδεσσα και την Πτολεμαΐδα αναφέρουν πτώση 20%-25%, ενώ μικρότερα ποσοστά απώλειας τζίρου δηλώνουν οι σύλλογοι σε Καβάλα (-10%), Λιτόχωρο (-10% έως -15%), Πάτρα (-15%), Ρόδο (-15%) και Κρήτη (-3%).
aggelioforos.gr
0 Σχόλια
Δεν δημοσιεύονται σχόλια υβριστικού χαρακτήρα , που προσβάλουν σε προσωπικό επίπεδο και τα σχόλια που είναι γραμμένα σε Λατινικά .
Την αποκλειστική ευθύνη για τα σχόλια την έχουν οι σχολιαστές .