Γ. Αντωνιάδης : Τα αρδευτικά Παρορίου και Τριανταφυλλιάς δημοπρατούνται τον Απρίλιο του 2021 και τον Σεπτέμβριο του 2021. Οδικός άξονας Φλώρινα - Αμύνταιο δημοπρατείται το Φθινόπωρο του 2022.

Ακολουθεί απομαγνητοφώνηση της συνέντευξης που έδωσε ο βουλευτής Γιάννης Αντωνιάδης την Πέμπτη 11/3/2021

Καλησπέρα σας,

Δυστυχώς λόγω του Κορονοϊού έχουμε πολύ καιρό να τα πούμε δια ζώσης και νομίζω ότι όλες οι εξελίξεις συνηγορούν ότι πολύ σύντομα θα επανέλθουμε στην κανονικότητα. Βάζουμε ως ημερομηνία ορόσημο το Πάσχα όπου πιστεύω ότι θα έχουμε την ευκαιρία να γιορτάσουμε με σχετική κανονικότητα τις φετινές εορτές.

Τα θέματα τα οποία θα μας απασχολήσουν στην σημερινή συνέντευξη είναι τρία και είναι ορισμένα για τα οποία έχω δεσμευτεί προεκλογικά και τα παρακολουθώ τακτικότατα τουλάχιστον 2-3 φορές το μήνα με τις υπηρεσίες οι οποίες τα εποπτεύουν. Τα θέματα αυτά είναι η μελέτη του αρδευτικού Παρορίου και οι εξελίξεις γύρω από αυτή, το αρδευτικό Τριανταφυλλιάς και αφήνω τελευταίο το πιο σημαντικό, τη μελέτη του δρόμου Φλώρινα - Αμυνταίου για την ακρίβεια Αμμοχώρι - Ξυνό.

Ξεκινώ με το αρδευτικό του Παρορίου. Και σε αυτή τη μελέτη είχαμε σημαντικές χρονικές αποκλίσεις δηλαδή καθυστερήσεις χρονικές στις οποίες συνέβαλαν και οι εξελίξεις γύρω από τον Κορονοϊο οι οποίες αδρανοποίησαν σε έναν μεγάλο βαθμό τις υπηρεσίες, αλλά από εκεί και πέρα συνέβαλαν και άλλα αίτια, τα οποία δεν είναι της παρούσης. Ειδικά για την μελέτη του Αρδευτικού του Παρορίου γίνεται ένα πινκ πονκ ανάμεσα στο υπουργείο και στην περιφέρεια  γιατί ενώ υπήρχε η μελέτη ήθελε μια μικρή επικαιροποίηση -έναν μικρό εκσυγχρονισμό-. Καταρχάς και από άποψη χρημάτων για να γίνει αυτό ήταν πάρα πολύ λίγα, εν πάση περιπτώσει, μετά από αυτή την καθυστέρηση ανέλαβε το Υπουργείο να κάνει αυτή την επικαιροποίηση και αυτόν τον εκσυγχρονισμό με κάποιον εξωτερικό συνεργάτη. Πριν από μια εβδομάδα ολοκληρώθηκε και για αυτό τον λόγο καθυστερήσαμε κιόλας αυτή τη συνέντευξη. Αυτή την στιγμή βρισκόμαστε στην ολοκλήρωση των τευχών δημοπράτησης, θα πάρουνε μια προέγκριση και έγκριση από την διαχειριστική αρχή και αυτός είναι ο κύριος λόγος που δίνω και τη σημερινή συνέντευξη. Θα αναφέρω 3 συγκεκριμένες ημερομηνίες οι οποίες είναι πλέον οριστικές και από εκεί και πέρα για οτιδήποτε συμβεί θα υπάρχουν και συνέπειες. Τέλη Απριλίου πάμε στη δημοπράτηση για το αρδευτικό του Παρορίου, έτσι η πρώτη ανακοίνωση είναι το αρδευτικό. Μετά από χρόνιες παλινωδίες και καθυστερήσεις τέλη Απριλίου θα έχουμε την δημοπράτηση και θα βρει  και αυτή η μελέτη τον δρόμο της, όπως βρήκε και το αρδευτικό των Πρεσπών το οποίο δημοπρατήθηκε και με τις διάφορες καθυστερήσεις εξελίσσεται ομαλά. Να πω ότι το συγκεκριμένο έργο το εποπτεύει το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης. Πάμε στο αρδευτικό της Τριανταφυλλιάς. Το αρδευτικό της Τριανταφυλλιάς -το οποίο όταν το εξετάζαμε σε σχέση με τα άλλα δυο αρδευτικά των Πρεσπών και του Παρορίου υπολογίζαμε ότι θα έχει μια καθυστέρηση, πάνω  από έναν με ενάμιση χρόνο σε σχέση με τα δυο αρδευτικά των Πρεσπών- τελείωσε εγκαίρως μετά από περίπου 7-8 χρόνια. Καθυστέρησε όμως  το αρδευτικό του Παρορίου και έτσι ερχόμαστε  στο αρδευτικό της Τριανταφυλλιάς το οποίο είπαμε ότι θα καθυστερήσει, γιατί είχαμε τις απαλλοτριώσεις, δηλαδή ιδιοκτησίες οι οποίες έπρεπε να αποζημιωθούν, αυτό είναι μια διαδικασία χρονοβόρα. Αυτή την στιγμή έχουν ολοκληρωθεί οι εκθέσεις των ορκωτών λογιστών και έχουν γραφεί οι υποθήκες στα κτηματολόγια. Μπαίνοντας στις χρονολογίες, στις προθεσμίες και στις ημερομηνίες λέμε ότι μέχρι το τέλος του καλοκαιριού θα έχει οριστεί δικάσιμος. Μετά από αυτό και πριν ακόμα εκδικαστούν όλα αυτά τα οποία ανέφερα για να αποζημιωθούν οι ιδιοκτήτες, παράλληλα θα έχει προχωρήσει και η υπηρεσία στις δημοπρασίες, άρα αρχές Σεπτεμβρίου θα έχουν προχωρήσει και στη δημοπρασία του αρδευτικού δικτύου τις Τριανταφυλλιάς. Τη συγκεκριμένη μελέτη και το έργο  εποπτεύει το Υπουργείο Υποδομών.

Έρχομαι και στο τρίτο έργο που είναι η μελέτη του δρόμου Φλώρινας Αμυνταίου. Για το συγκεκριμένο έργο απαιτούνταν περίπου 12 συμβάσεις διαφόρων κατηγοριών. Οι πιο σημαντικές όπως είναι αυτή της οδοποιίας που είναι ο κύριος όγκος του έργου της μελέτης είναι σε εξέλιξη. Έτρεχε εδώ και 2 χρόνια μαζί με αυτήν των υδραυλικών, της σήμανσης, της ασφάλισης και την περιβαλλοντική μελέτη. Είχαν απομείνει -μέχρι πριν από τέσσερις μήνες- 4 συμβάσεις και αυτή τη στιγμή που μιλάμε, μέσα Μάρτιου όλες οι συμβάσεις είναι ενεργές. Δηλαδή έχουν βγει για δημοπράτηση, έχουν ανατεθεί σε ιδιωτικές εταιρίες, εποπτεύουσα αρχή είναι η Εγνατία και εξελίσσεται πλέον ομαλότατα η μελέτη του έργου. Να πω ότι από τον Ιούλιο του 19 και μετά  που ανέλαβε η ΝΔ είχαμε τρεις σημαντικές εμπλοκές για το έργο της μελέτης του δρόμου Φλώρινας - Αμυνταίου. Ξεμπλοκαρίστηκαν και οι τρεις. Αυτές μας δημιούργησαν καθυστέρηση πάνω από 8-10 μήνες, παρόλα αυτά να υπενθυμίσω ότι η μελέτη αυτή κόστιζε περίπου 3 εκ. είχε μια μεγάλη έκπτωση της τάξεως πάνω από 80%. Τελικά με τα χρήματα κάτω του 1 εκ.  που έχουν δοθεί, θα μπορέσει να ολοκληρωθεί. Ολοκληρώνεται και αυτή η μελέτη.

Έρχομαι τώρα λοιπόν στην χρονολογία στην οποία θα  έχει τελειώσει, η οποία είναι ακριβώς σε ένα χρόνο από σήμερα. Δηλαδή στα μέσα Μαρτίου θα έχουν ολοκληρωθεί όλες οι συμβάσεις και γενικότερα όλη η μελέτη. Θα υπάρχουν μόνο δύο μικρές επισημάνσεις με ερωτηματικό, η μία είναι η έγκριση περιβαλλοντικών, την οποία το καλοκαίρι θα αρχίσουμε να κυνηγάμε για να τελειώσει στην ώρα της και η δεύτερη είναι το κτηματολόγιο. Το μεν κτηματολόγιο το αναλαμβάνει να το τελειώσει συγκεκριμένη ημερομηνία τέλη Μαρτίου του 2022 η Εγνατία, τη δε  έγκριση περιβαλλοντικών έχω αναλάβει εγώ προσωπικά με τους τοπικούς φορείς, με τον Δήμαρχο και με τον Περιφερειάρχη να την παρακολουθούμε για να δούμε μήπως υπάρξει κάποια εμπλοκή και μας καθυστερήσει. Άρα λοιπόν Μάρτιο του 2022 η συγκεκριμένη μελέτη θα έχει ολοκληρωθεί και θα πάμε για δημοπράτηση. Ελπίζουμε επειδή θα είναι διεθνής διαγωνισμός, τα της δημοπράτησης θα τελειώσουν περίπου το Φθινόπωρο του 2022 και τέλη του 2022 με όλο το 2023 θα έχουν μπει ήδη οι μπουλντόζες για το έργο και θα έχουμε κάνει μια απορρόφηση της τάξεως 8-15εκ., για να μπορέσει να γίνει έργο γέφυρα γιατί αυτός είναι ο στόχος. Έστω και με αυτή την καθυστέρηση πάνω από 2,5 χρόνια αυτό το έργο θα έπρεπε να δημοπρατηθεί αρχές του 2019, τελικά πάμε 2 χρόνια πίσω. Εν πάση περιπτώσει πιστεύω θα έχουμε προλάβει το στόχο μας, θα γίνει έργο γέφυρα και στο 6ο ΕΣΠΑ θα ολοκληρωθεί. Αυτά τα τρία έργα θα είναι πολύ σημαντικά για εμάς . Κάποια στιγμή θα ξαναμιλήσουμε για άλλα έργα.

Να σας κάνω και κάποιες ανακοινώσεις. Είχαμε μια ευχάριστη είδηση για το θέμα του μόνιμου κλιμακίου των Πρεσπών, ήδη έχουν βγει δελτία τύπου. Βρήκε και αυτό το δρόμο του, θα έχουμε ένα μόνιμο κλιμάκιο. Στην εβδομάδα που έρχεται με την κυρία Πέρκα όπως είχαμε δεσμευτεί στο συμβούλιο στο οποίο είχαμε κάνει -το θεσμοθετημένο αυτό άτυπο συμβούλιο του νομού, στο οποίο συμμετέχουν οι δύο Βουλευτές, οι δύο Αντιπεριφερειάρχες και οι τρεις Δήμαρχοι και κατά καιρούς ανάλογα με το περιεχόμενο των θεμάτων συζήτησης,  καλούμε εκπροσώπους του πανεπιστημίου και άλλους ειδικούς- είχαμε ανακοινώσει με την κυρία Πέρκα ότι θα δούμε το θέμα του σιδηροδρόμου. Την Τρίτη λοιπόν θα έχουμε συνάντηση με τον αρμόδιο υπουργό τον κύριο Κεφαλογιάννη, θα είναι και ο πρόεδρος της ΕΡΓΟΣΕ ο κύριος Κεφάλας και θα δούμε το θέμα του σχεδιασμού του σιδηροδρόμου. Επίσης την άλλη εβδομάδα περιμένουμε τη συνάντηση της κοινοβουλευτικής ομάδα της ΝΔ, στα πλαίσια της οποίας οι Βουλευτές της Δυτικής Μακεδονίας, μαζί με τον  Περιφερειάρχη θα δούμε τον κύριο Σκυλακάκη για να βρούμε επιπλέον κονδύλια. Ο στόχος είναι 20 εκ. για να μοιραστούν στις επιχειρήσεις με έναν όρο, όσες επιχειρήσεις έχουν ενταχθεί στα 40 εκ. της Περιφέρειας -είναι αυτές που έχουν έξοδα κάτω από 10.000- ή στα 5 εκ. –είναι αυτές πάνω από 10.000- ή και όσες έχουν ενταχθεί και σε αυτό το τριχίλιαρο που είναι της Κοζάνης. Αυτές οι τρείς περιπτώσεις θα εξαιρεθούν από τα χρήματα από τα οποία θα βγάλουν και θα πάρουν όλες οι υπόλοιπες. Ο στόχος είναι οριζόντια να πάρουν όλες από 2 -3.000 για να μπορέσουν να καλύψουν κάποια τρέχοντα έξοδα. Όταν θα έχουμε νεότερα θα σας ενημερώσουμε και για αυτό.

Βουλετής : Εάν θέλετε κάποια ερώτηση είμαι στη διάθεση σας.

Περιβολλάρης Δημοσιογράφος :

Κύριε Βουλευτά, έχουμε κάποιες αντιδράσεις από τους εμπορικούς συλλόγους της περιοχής μας, σχετικά με την επιδότηση που μπορούν να λάβουν είτε μέσω της περιφέρειας, είτε μέσω άλλων προγραμμάτων όπως αυτό που ανακοίνωσε ο κ.Γεωργιάδης, για το ποσό των 3.000 ευρώ. Θα ευνοηθούν τελικά οι επιχειρήσεις ή θα μείνουν απέξω;

 

Βουλευτής:

Καταρχάς ως προς το ποσό των 3.000 που ανακοίνωσε ο κύριος Γεωργιάδης, αυτό αφορά επιχειρήσεις οι οποίες ήτανε κλειστές τις γιορτές του 2020 και τέτοιες ήταν στην Κοζάνη και στην Δυτική Αττική. Είναι για τρείς συγκεκριμένους δήμους και δεν αφορά τις δικές μας επιχειρήσεις. Δεύτερον, ως προς την επιστρεπτέα ήδη ανακοίνωσε ένα νέο πακέτο ο κύριος Σταϊκούρας 2,5 δις. Είπαμε ότι από την πρώτη στιγμή δεν μπορεί να ανακοινωθεί για τις επιστρεπτέες το ποσοστό το οποίο θα επιστραφεί ή δε θα επιστραφεί γιατί τότε είχαμε πρόβλημα με τις εγκρίσεις από την Ευρωπαϊκή Ένωση και με το δημόσιο χρέος. Είχαμε αφήσει όμως τότε ανοιχτό παράθυρο, ότι όταν θα έρθει η ώρα της επιστροφής, ένα μεγάλο μέρος από τις επιστρεπτέες θα έχει χαριστεί και προς τα εκεί βαδίζουμε. Ανακοινώθηκαν λοιπόν τα καινούργια μέτρα, θα τα παρακολουθήσετε και εσείς. Για τους δύο εμπορικούς συλλόγους Αμυνταίου και Φλώρινας έχω να πω ότι από την πρώτη στιγμή το μεγάλο πρόβλημα δημιουργήθηκε όταν με τα 40 εκ. ακολουθήθηκε και από την Δυτική Μακεδονία το ίδιο πρόβλημα αυτό που ακολουθήθηκε και στην Κεντρική Μακεδονία. Εάν είχε προβλεφθεί και η οροφή δεν έμπαινε στις 40.000 αλλά έμπαινε στις 20.000 ή στις 15.000, από τις 4.700 αιτήσεις που είχαν κατατεθεί θα παίρνανε τουλάχιστον 4.000 και θα μένανε πολύ λίγες από έξω. Με αυτά τα χρήματα με τα οποία θα βγάζαμε εμείς σήμερα, γιατί δεν είναι μόνο οι 5.000 επιχειρήσεις, οι επιχειρήσεις στην Δυτική Μακεδονία είναι περίπου 20.000 θα δίναμε και σε όλες τις υπόλοιπες. Δηλαδή το εύρος θα ήταν πολύ μεγαλύτερο. Να ενημερώσω τους δυο προέδρους των εμπορικών συλλόγων, τους οποίους θα δω αύριο, της Φλώρινας και του Αμυνταίου, ότι από την πρώτη στιγμή τα 40 εκ. της περιφέρειας είχαν ξεκινήσει από 10 εκ. και τότε με παρεμβάσεις όλων των βουλευτών της ΝΔ και του Περιφερειάρχη τα 10εκ έγιναν 20εκ τα 20εκ  30εκ και φτάσαμε στα 40εκ. Επίσης είχαμε μια πρώτη συνάντηση με τον κύριο Γεωργιάδη εκεί εξετάστηκαν τρία προγράμματα ένα ήταν να βρει το υπουργείο 10 εκ. τα οποία δεν βρέθηκαν. Το δεύτερο ήταν να δοθούν στις επιχειρήσεις της Κοζάνης αυτό τελεσφόρησε γιατί ήταν δρομολογημένο. Το τρίτο ήταν αυτά τα 20 εκ. που εμείς θέλουμε να δώσουμε και για τα οποία θα ξανακατέβουμε κάτω, όπως σας είπα μέσα στην επόμενη εβδομάδα για να μπορέσουμε να τα βγάλουμε, να βρούμε αυτές τις μικρές εμπλοκές που έχουμε, για να δοθούν σε όλες τις επιχειρήσεις οι οποίες δεν εντέθηκαν σε αυτά τα τρία προγράμματα. Αύριο θα ενημερωθούν οι δυο πρόεδροι για τις ενέργειες για τις πρωτοβουλίες αυτές και ελπίζουμε να  τελεσφορήσουν, για να μπορούν να αποζημιωθούν οι επιχειρήσεις οι οποίες πραγματικά δοκιμάζονται αυτό το αναγνωρίζουνε όλοι.

Εβελίνα Αριστείδου Δημοσιογράφος : Μια διευκρίνηση να γυρίσω πίσω στο θέμα των έργων. Η τελική χάραξη του τμήματος Αμμοχώρι – Ξινό Νερό από που ακριβώς θα είναι, από που θα αρχίζει και από που θα τελειώνει.

Βουλευτής : Είναι η αρχική χάραξη της μελέτης η οποία περνά έξω από τα ορυχεία της Βεύης  και πάνω από τις αποκαταστάσεις που έχουν γίνει. Άρα περνάει από ένα ουδέτερο μέρος έχει πολύ μικρό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, ελάχιστο. Επίσης πάνω στα ορυχεία δεν δημιουργεί κανέναν πρόβλημα  και αν κάποτε για κάποιους λόγους ανοίξουν τα ορυχεία δεν αγγίζει κάποιο ορυχείο για να έχουμε πρόβλημα, είναι η πλέον ανώδυνη χάραξη. Θυμάστε τότε είχε γίνει μια προσπάθεια να αλλάξει η χάραξη και να γίνει στον παλιό δρόμο όπως ερχόμαστε τώρα από Βεύη, δηλαδή στην  καρδιά του ορυχείου και τότε με προσωπική παρέμβαση το ξανά άλλαξα  γιατί δεν είναι μόνο ότι κατέστρεφε το ορυχείο, είναι ότι θα χάνονταν το 1 εκ. Ούτε 1 εκ. είχαμε, ούτε τρία χρόνια που χάθηκαν, είχαμε την πολυτέλεια να χάσουμε  ξανά και να πάμε 10 χρόνια πίσω.

 

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια