Δεν επέστρεψαν στα σχολεία οι μαθητές, σήμερα πρώτη μέρα της επαναλειτουργίας τους. Σφοδρές αντιδράσεις εκπαιδευτικών και γονέων για την «απευθείας μετάδοση» μαθημάτων.
Στα σπίτια τους προτίμησαν να μείνουν οι μαθητές της Γ' τάξης του Λυκείου και όχι να επιστρέψουν στις σχολικές τάξεις, κατά τη σημερινή πρώτη μέρα ανοίγματος των σχολείων .Οι μαθητές της Γ' λυκείου, απέφυγαν να γυρίσουν στα σχολεία τους σήμερα και όπως αναφέρουν στο ethnos.gr, διευθυντές σχολείων, ενώ επρόκειτο να επιστρέψουν οι μισοί μαθητές, από το σύνολο των παιδιών της Γ' τάξης, δεν έγινε ούτε αυτό.
Στα σπίτια τους προτίμησαν να μείνουν οι μαθητές της Γ' τάξης του Λυκείου και όχι να επιστρέψουν στις σχολικές τάξεις, κατά τη σημερινή πρώτη μέρα ανοίγματος των σχολείων .Οι μαθητές της Γ' λυκείου, απέφυγαν να γυρίσουν στα σχολεία τους σήμερα και όπως αναφέρουν στο ethnos.gr, διευθυντές σχολείων, ενώ επρόκειτο να επιστρέψουν οι μισοί μαθητές, από το σύνολο των παιδιών της Γ' τάξης, δεν έγινε ούτε αυτό.
Για παράδειγμα σε λύκειο στην Αγία Παρασκευή με 107 μαθητές, σήμερα έπρεπε να εμφανιστούν στο σχολείο οι 53 αλλά τελικά από αυτούς πήγαν μόνο 20 παιδιά. Μάλιστα, οι περισσότεροι πήγαν μόνο για να υπογράψουν την αίτηση για τη συμμετοχή στις Πανελλαδικές ή για να δώσουν βεβαιώσεις από τους γονείς, ότι δεν θα παρακολουθήσουν το μάθημα.
Οπως ήταν αναμενόμενο ειδικά για τις μεγάλες πόλεις, οι μαθητές της Γ' λυκείου, οι οποίοι έχουν μπροστά τους να δώσουν τον αγώνα των Πανελλαδικών εξετάσεων δεν διακινδυνεύουν να επιστρέψουν στα σχολεία και να έρθουν σε επαφή με άλλα παιδιά ή ακόμη και τους καθηγητές τους. Επιπλέον οι μαθητές της Γ' λυκείου κάθε χρόνο τέτοια εποχή, χρησιμοποιούν τις απουσίες που κρατήσει και δεν πηγαίνουν στο σχολείο προκειμένου να αφοσιωθούν στο διάβασμα.
Στο θέμα αυτό απάντησε και η υπουργός Παιδείας η οποία τόνισε ότι «κάθε χρόνο παρατηρείται το φαινόμενο κάποιοι μαθητές να επιλέγουν να μείνουν στο σπίτι μετά το Πάσχα εάν έχουν απουσίες για να διαβάσουν. Αν έχουν απουσίες. Αυτό είναι δικό τους θέμα,εφόσον επιτρέπει αυτή τη στιγμή το σύστημα στη βάση των απουσιών».
Καταιγισμός αντιδράσεων για τη ζωντανή μετάδοση μαθημάτων από τα σχολεία
Στο μεταξύ η κ. Νίκη Κεραμέως, δέχεται καταιγισμό αντιδράσεων σχετικά με την τροπολογία η οποία πέρασε από τη Βουλή και προβλέπει τη ζωντανή μετάδοση των μαθημάτων από τις σχολικές αίθουσες. Σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα ζητά την απόσυρση της τροπολογίας με την επισήμανση ότι η σχολική ζωή δεν πρέπει να μετατραπεί σε «ριάλιτι σόου»
Ακόμη και η ΔΑΚΕ των καθηγητών, ζητά από το υπουργείο να μην εφαρμόσει το μέτρο αυτό, με την υπογράμμιση ότι «εγείρονται σοβαρότατα ερωτήματα για τη συνταγματικότητα της ρύθμισης και προβληματισμοί για την προστασία των προσωπικών δεδομένων». Στην ανακοίνωσή της η παράταξη της ΔΑΚΕ, τονίζει:
Η ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε εκφράζει την αντίθεσή της στη νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου Παιδείας, σύμφωνα με την οποία είναι δυνατή η ταυτόχρονη μετάδοση μέσω κάμερας του μαθήματος από την τάξη, για τους μαθητές που δικαιολογημένα θα απουσιάζουν.
Η ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε είχε καταθέσει την άποψη ότι δεν έπρεπε για λόγους δημόσιας υγείας να επαναλειτουργήσουν τα σχολεία, με εξαίρεση την Γ΄ Λυκείου, που λόγω των Πανελλαδικών Εξετάσεων επιβάλλεται να κάνει τις απαιτούμενες επαναλήψεις.
Η λανθασμένη επιλογή της επανέναρξης των σχολικών μονάδων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης οδήγησε την πολιτική ηγεσία σε ένα ακόμα λάθος, την «τηλεμετάδοση» της μαθησιακής διαδικασίας.Αυτομάτως εγείρονται σοβαρότατα ερωτήματα για τη συνταγματικότητα της ρύθμισης και προβληματισμοί για την προστασία των προσωπικών δεδομένων. Με την έναρξη της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, μέσω της πλατφόρμας Webex, ετέθη το ζήτημα της προστασίας των προσωπικών δεδομένων των εκπαιδευτικών, δεδομένου ότι μπορούσε κάποιος κακόβουλος να βιντεοσκοπήσει την όλη διαδικασία. Η αναγκαιότητα, όμως, της συνέχισης της εκπαιδευτικής διαδικασίας και της συνακόλουθης ψυχολογικής στήριξης των μαθητών, εν μέσω πανδημίας, μας υποχρέωσε να ξεπεράσουμε τις όποιες ενστάσεις μας.
Στην προκείμενη περίπτωση, τίθεται σε κίνδυνο η προστασία των προσωπικών δεδομένων των μαθητών μας. Όσοι μετέχουν της εκπαιδευτικής πραγματικότητας γνωρίζουν περιστατικά, όπου έχει χρησιμοποιηθεί η τεχνολογία για τη διακωμώδηση εκπαιδευτικών και μαθητών. Για τον λόγο αυτό άλλωστε, απαγορεύεται ρητά η κατοχή και χρήση του κινητού τηλεφώνου στο σχολείο. Τώρα έρχεται η πολιτική ηγεσία να νομοθετήσει αντίθετα, πέφτοντας καταφανέστατα σε αντίφαση σε σχέση με την προηγούμενη πολιτική της.
Εντύπωση μας προκαλεί η στάση της Ανεξάρτητης Αρχής για την Προστασία των Προσωπικών Δεδομένων, που συναίνεσε στη σχετική ρύθμιση.
Υπενθυμίζουμε ότι η εν λόγω Αρχή έχει απαγορεύσει ρητά τη χρήση καμερών στο προαύλιο των σχολείων, για την αντιμετώπιση της μαθητικής παραβατικότητας. Επίσης, ρητά απαγορεύεται η ανάρτηση στην ιστοσελίδα του σχολείου και στους κοινόχρηστους χώρους του σχολείου, φωτογραφιών και βίντεο των μαθητών που συμμετείχαν σε σχολικές εκδηλώσεις, χωρίς τη συναίνεση των γονέων τους. Τώρα με ποια λογική δίνεται η δυνατότητα μετάδοσης της καθ’ αυτής μαθησιακής διαδικασίας και της έκθεσης των μαθητών στον κάθε κακόβουλο θεατή;
Είναι δεδομένο ότι η ρύθμιση αυτή θα δημιουργήσει σοβαρές παρενέργειες στη σχολική ζωή και στην ψυχολογία των μαθητών. Η εκπαιδευτική διαδικασία στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση καμία σχέση δεν έχει με τις διαλέξεις και τις ανακοινώσεις στα Πανεπιστήμια και τα Συνέδρια. Η διδασκαλία είναι μία ζωντανή διαδικασία, που βασίζεται στη δημιουργία ενός κλίματος εμπιστοσύνης και οικειότητας και προάγεται και μέσω των λαθών που κάνουν οι μαθητές. Τα παιδιά στην τάξη πρέπει να νιώθουν άνετα και ασφαλή σαν στο σπίτι τους. Είναι βέβαιο ότι οι συνεσταλμένοι μαθητές καθώς και οι μαθητές με μέτριες επιδόσεις θα απομονωθούν, φοβούμενοι μήπως γίνουν αντικείμενο χλευασμού.
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δηλώνει ότι η όλη διαδικασία γίνεται για λόγους δημόσιου συμφέροντος, με στόχο την παρακολούθηση όλων των μαθητών.
Δεν απαντά όμως σε κρίσιμα ερωτήματα:
- Πώς θα διαφυλαχθεί η διδασκαλία, όταν όλοι γνωρίζουν ότι παρακολουθούνται, σχολιάζονται και πιθανόν καταγράφονται, ενδεχομένως ακόμη και για δόλιους σκοπούς, από οποιονδήποτε σχετικό ή άσχετο με τους μαθητές και τους καθηγητές;
- Πώς θα προστατευθούν μαθητές και καθηγητές από μία πιθανή διαπόμπευση μέσω μαγνητοσκόπησης;
- Πώς θα ενθαρρυνθούν οι μαθητές μας να συμμετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία, όταν γνωρίζουν ότι ένα πιθανό λάθος τους, μπορεί να τους καταστήσει αντικείμενο χλευασμού;
- Πώς θα προστατευθούν τα προσωπικά δεδομένα των ανήλικων μαθητών μας;
Η ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε, με αίσθημα ευθύνης, καλεί την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να μην προχωρήσει στην υλοποίηση του σχετικού μέτρου. Άλλωστε, οι καθηγητές αδυνατούν να το εφαρμόσουν, σεβόμενοι τα προσωπικά δεδομένα των μαθητών τους, αλλά και προστατεύοντας τους εαυτούς τους από πιθανές δικαστικές διώξεις, ύστερα από μηνύσεις γονέων. Ήδη εκατοντάδες γονείς, που θα στείλουν τα παιδιά τους στο σχολείο, έχουν εκφράσει την αντίθεσή τους και απαιτούν τη μη βιντεοσκόπηση των παιδιών τους.Την άποψη αυτή των γονέων οφείλει να σεβαστεί το Υπουργείο Παιδείας.
Σφοδρές αντιδράσεις από φορείς και γονείς
Αντιδράσεις για το συγκεκριμένο ζήτημα υπάρχουν απο εκατοντάδες συλλόγους εκπαιδευτικών και γονέων , ενω και η Ενωση Διευθυντών Σχολικών Μονάδων αναφέρει :
Το Διοικητικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Π.Ε., με αφορμή την ψήφιση από τη Βουλή εκπρόθεσμης τροπολογίας, σε άσχετο με την Παιδεία νομοσχέδιο, με την οποία προβλέπεται ότι είναι δυνατή η ζωντανή μετάδοση των μαθημάτων από τις σχολικές αίθουσες, ώστε να μπορούν να τα παρακολουθούν και οι μαθητές που θα απουσιάζουν από το σχολείο, έχει να επισημάνει τα εξής:
Πρόκειται για μια διάταξη, που αν εφαρμοσθεί:
-παραβιάζει καταφανώς τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών,
-αλλοιώνει την εκπαιδευτική διαδικασία,
-διαταράσσει την παιδαγωγική σχέση εκπαιδευτικών-μαθητών,
-περιορίζει την παιδαγωγική και διδακτική ελευθερία.
Σε ό,τι αφορά τους μαθητές που δεν δύνανται να παρακολουθήσουν δια ζώσης το μάθημα της τάξης, μπορούν κάλλιστα να υποστηριχθούν μέσω της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, είτε με σύγχρονες, είτε με ασύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας, είτε συνδυαστικά, όπως κάθε φορά θα κρίνουν οι εκπαιδευτικοί τους.
Υπάρχει άλλωστε η θετική εμπειρία από την εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης των δύο τελευταίων μηνών, όπου οι εκπαιδευτικοί με υψηλό αίσθημα ευθύνης στήριξαν και διατήρησαν ζωντανή την παιδαγωγική σχέση με τους μαθητές τους.
Για όλους τους παραπάνω λόγους ζητάμε την άμεση κατάργηση της παραπάνω διάταξης.
Για το θέμα αυτό έχουν συγκεντρωθεί διαδικτυακά πάνω από 30.000 υπογραφές, ενώ εκπαιδευτικοί φορείς καλούν σε μαζική πανεκπαιδευτική και πανκοινωνική συμμετοχή (παίρνοντας όλα τα μέτρα προφύλαξης) στο συλλαλητήριο της Τετάρτης 13/5, στις 13.00 στα Προπύλαια. Ενάντια στο αντιεκπαιδευτικό πολυνομοσχέδιο, στο εκπαιδευτικό big brother...
0 Σχόλια
Δεν δημοσιεύονται σχόλια υβριστικού χαρακτήρα , που προσβάλουν σε προσωπικό επίπεδο και τα σχόλια που είναι γραμμένα σε Λατινικά .
Την αποκλειστική ευθύνη για τα σχόλια την έχουν οι σχολιαστές .