Tο Επίδομα Ανασφάλιστου Υπερήλικα ύψους 360 ευρώ θα μπορούν να λαμβάνουν πλέον και οι οφειλέτες κυρίως του πρώην ΟΑΕΕ οι οποίοι από την αρχή της κρίσης παραμένουν όμηροι και δεν μπορούν να πάρουν σύνταξη παρότι έχουν φτάσει στην ηλικία των 67 ετών.
Συγκεκριμένα μέχρι σήμερα οι ελεύθεροι επαγγελματίες που ασφαλίζονταν σε ΟΑΕΕ ή ΕΤΑΑ και οφείλουν πάνω από 20.000 ευρώ (ΟΑΕΕ) ή 15.000 ευρώ (ΕΤΑΑ) δε μπορούσαν να πάρουν σύνταξη μέχρι να αποπληρώσουν το ποσό που υπερβαίνει τις 20.000 ή τις 15.000 ευρώ. Σύμφωνα με την εγκύκλιο της αν. Υπουργού Κοινωνικής Αλληλεγγύης Θεανώς Φωτίου και του υφυπουργού Κοινωνικής Ασφάλισης, Τάσου Πετρόπουλου όσοι δε μπορούν να πάρουν σύνταξη λόγω οφειλών, θα λαμβάνουν στο επίδομα των 360 ευρώ. Το μέτρο επίσης αφορά σε αγρότες του πρ. ΟΓΑ που οφείλουν πάνω από 4.000 ευρώ και δεν μπορούν να πάρουν σύνταξη γήρατος μέχρι να αποπληρώσουν το ποσό που υπερβαίνει τις 4.000 ευρώ.
Για να λάβουν το επίδομα οι υπερήλικες πρέπει να πληρούν τις εξής προϋποθέσεις:
- ηλικία 67 ετών
• διαμονή νόμιμη και μόνιμη στην Ελλάδα 15 συνεχόμενα έτηπριν την υποβολή της αίτησης (τουλάχιστον 35 πλήρη έτη διαμονής συνολικά για το πλήρες ποσό)
• ατομικό φορολογητέο εισόδημα έως4.320€ ή οικογενειακό έως 8.640€
• δεν λαμβάνουν ή δεν δικαιούνται να λάβουν (εδώ εντάσσεται η έννοια των οφειλών) σύνταξη μεγαλύτερη από 360€
- Ασφαλισµένος µε περισσότερα από 40 έτη ασφάλισης αδυνατεί να λάβει σύνταξη λόγω ασφαλιστικών του οφειλών συνολικού ύψους 40.160,82 ευρώ, από οφειλόµενες εισφορές αποκλειστικά για τα έτη 2008-2015, κατά το ήµισυ δε περίπου για τα έτη 2012-2015,κατά τα οποία προσπαθούσε να ολοκληρώσει τη διαδικασία εκκαθάρισης εταιρίας του, ενώ 6.000 ευρώ από τις οφειλές αφορούν τόκους και τέλη καθυστέρησης
- Ασφαλισµένος µε περισσότερα από 48 έτη ασφάλισης αδυνατεί να λάβει σύνταξη λόγω ασφαλιστικών οφειλών του συνολικού ύψους 35.900,44 ευρώ, που αποτελούνται από οφειλόµενες εισφορές για τα έτη 2008-2015 και από αναλογούντες τόκους και τέλη καθυστέρησης ύψους 7.774,90 ευρώ
πηγή: aftodioikisi.gr

0 Σχόλια
Δεν δημοσιεύονται σχόλια υβριστικού χαρακτήρα , που προσβάλουν σε προσωπικό επίπεδο και τα σχόλια που είναι γραμμένα σε Λατινικά .
Την αποκλειστική ευθύνη για τα σχόλια την έχουν οι σχολιαστές .