Ποιος πιστευετε οτι θα είναι ο/η αρχηγος του νεου Κεντροαριστερου φορεα;

Παρασκευή, 4 Αυγούστου 2017

Αυγουστιάτικη Πανσέληνο στον Αρχαιολογικό χώρο Πετρών

Ο Δήμος Αμυνταίου σε συνεργασία με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Φλώρινας, με αφορμή τον ετήσιο εορτασμό της Αυγουστιάτικης Πανσελήνου, διοργανώνει μουσική εκδήλωση στον
αρχαιολογικό χώρο της Ελληνιστικής Πόλης Πετρών Αμυνταίου, τη Δευτέρα 7 Αυγούστου 2017 και ώρα 21:30.

Το μουσικό σχήμα που θα παρουσιάσει έντεχνο πρόγραμμα απαρτίζεται από τους: Βασίλη Ιωαννίδη (κιθάρα, τραγούδι), Ελένη Μπουσμαλή (κιθάρα, φυσαρμόνικα, τραγούδι), Κώστας Παπασταματίου, Ζωή Αράπογλου (πιάνο, τραγούδι)Ο αρχαιολογικός χώρος θα είναι ανοικτός για τους επισκέπτες από τις 19:00 μ.μ. έως τις 21:00 μ.μ. Η είσοδος θα είναι ελεύθερη.
Λίγα λόγια για τον αρχαιολογικό χώρο Πετρών:
Η ελληνιστική πόλη των Πετρών βρισκόταν στην αρχαιότητα στα όρια του αρχαίου διαμερίσματος της Εορδαίας στα σύνορα με την Λυγκηστίδα, δηλαδή στα όρια Άνω και Κάτω Μακεδονίας. Η πρώτη κατοίκηση του λόφου εντοπίζεται από την εποχή του σιδήρου. Η επόμενη φάση στα υστεροκλασικά χρόνια, ενώ παρατηρείται συνεχής κατοίκηση του χώρου από τον 4ο ως τον 1ο αι. π.Χ.  Ο Φίλιππος  Β΄ ίδρυσε πιθανότατα την πόλη με σκοπό των έλεγχο των συνόρων και την ενοποίηση των τοπικών φυλετικών ομάδων.  Η περίοδος μετά τα μέσα του 2ου αι. π.Χ. συμπίπτει με την ακμή της πόλης, γεγονός που σχετίζεται με τη διέλευση της Εγνατίας οδού από την περιοχή. Η καταστροφή της πόλης προσδιορίστηκε στα μέσα του 1ου αι. π.Χ. Μικρό μέρος του πληθυσμού επανέρχεται στην ακρόπολη στα μέσα του 1ου αι. μ.Χ., ενώ ελάχιστα κινητά ευρήματα δείχνουν ανθρώπινη παρουσία στον χώρο της ακρόπολης μέχρι τον 6ο αι. μ.Χ.
Πρόκειται για μια μικρή σχετικά αλλά πυκνοκατοικημένη οχυρωμένη πόλη, με πληθυσμό που υπολογίζεται γύρω στους 5.000 κατοίκους. Τα σπίτια οργανώνονται μέσα στις νησίδες κατά ομάδες τριών ή τεσσάρων, το ένα σε επαφή με το άλλο. Η πρόσβαση στα συγκροτήματα των κατοικιών γινόταν από δρόμους παράλληλους προς τις φυσικές καμπύλες του λόφου. Το κάθε σπίτι είχε ωφέλιμο εμβαδό περίπου 180-200τ.μ., κατά κανόνα σε δυο ορόφους. Τα ισόγεια των σπιτιών ήταν χτισμένα με λασπόκτιστη αργολιθοδομή μέχρι το ύψος του 1μ. περίπου. Από εκεί και πάνω η δόμηση συνεχιζόταν με ωμόπλινθους. Στο ισόγειο υπήρχαν οι βοηθητικοί χώροι του σπιτιού, εργαστήρια για κατασκευή ειδών προς πώληση στο μπροστινό τμήμα του ισογείου και στο βάθος αποθήκες με πιθάρια διαφόρων μεγεθών για τη φύλαξη προϊόντων. Στον όροφο χωροθετούνταν συνήθως δυο δωμάτια καθημερινής διαβίωσης, ένας γυναικωνίτης και  ένας ανδρώνας.
Υπάρχουν ωστόσο και δημόσια οικοδομήματα στον οικισμό, όπως μια κρήνη σε κομβικό σημείο του οικισμού και ένα ιερό του Διός. Τα ειδώλια, οι επιγραφές και τα αγάλματα που έχουν βρεθεί στην ανασκαφή και στη γύρω περιοχή, δίνουν πληροφορίες για τη θρησκευτική ζωή των κατοίκων της πόλης. Κυρίαρχη θεότητα είναι ο Δίας και η Άρτεμις, η θεά του κυνηγιού. Επίσης, ο Ηρακλής Κυναγίδας, η Αφροδίτη και ο Έρωτας, η Αθηνά και η ανατολικής καταγωγής θεότητα Κυβέλη. Όσον αφορά την αρχαία ονομασία της πόλης δεν υπάρχουν επιγραφικά στοιχεία που να επιβεβαιώνουν κάποια άποψη, ωστόσο έχει προταθεί η αρχαία πόλη Κέλλη αλλά και η Εορδαία, έδρα του κοινού των Εορδαίων.
Η συντήρηση και ανάδειξη του αρχαιολογικού χώρου υλοποιήθηκε στα πλαίσια του Γ ΄ ΚΠΣ ΠΕΠ Δυτικής Μακεδονίας και του ΕΣΠΑ Δυτικής  Μακεδονίας (2007-2013).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Δεν δημοσιεύονται σχόλια υβριστικού χαρακτήρα , που προσβάλουν σε προσωπικό επίπεδο και τα σχόλια που είναι γραμμένα σε Λατινικά .
Την αποκλειστική ευθύνη για τα σχόλια την έχουν οι σχολιαστές .