Γ. Αντωνιάδης: Οι Απαντήσεις της Κυβέρνησης για τις Προσλήψεις στο Δημόσιο

Απάντηση του Αναπληρωτή Υπουργού Χριστόφορου Βερναδάκη στην ερώτηση με αρ.8047/8-9-2016 και ΑΚΕ που κατέθεσε στη Βουλή ο Βουλευτής Γιάννης Αντωνιάδης με θέμα: ‹‹Βιομηχανία προσλήψεων στο Δημόσιο χωρίς κανένα κριτήριο και προγραμματισμό ››, θέτουμε υπόψη σας τα εξής:


Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 12 της πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 184/Αʼ/30-12-2016 και κυρώθηκε με το Ν.4366/2016 ‹‹Για την καθαριότητα των κτιρίων των δημοσίων υπηρεσιών, των ανεξαρτήτων αρχών, των ΝΠΠΔ, των ΝΠΙΔ και των ΟΤΑ και κάθε είδους υπηρεσίες καθαριότητας των ΟΤΑ, παρατείνονται αυτοδικαίως μέχρι και τις 31-12-2016 οι ισχύουσες ατομικές συμβάσεις και όσες πρόκειται να υπογραφούν έως της 31-12-2015, καθώς και όσες ατομικές συμβάσεις έχουν λήξει μέχρι (30) ημέρες πριν από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης ››.
Με την προαναφερόμενη διάταξη προβλέπεται η παράταση των εν λόγω συμβάσεων και δεν πρόκειται για νέα πρόσληψη για την οποία απαιτείται η διαδικασία έγκρισης από την Επιτροπή της ΠΥΣ 33/2006, όπως ισχύει, μέσω της οποίας παρακολουθείται ο αριθμός των προσλήψεων προσωπικού και έτσι δεν είναι δυνατή η παρακολούθηση εκ μέρους της Υπηρεσίας μας του αριθμού των συμβάσεων που παρατείνονται ή του αριθμού αυτών που είχαν δικαιωθεί με πρωτόδικες δικαστικές αποφάσεις κ.λ.π. .
Για την εφαρμογή και παρακολούθηση υλοποίησης των ως άνω διατάξεων ο εκάστοτε φορέας προβαίνει μονομερώς στις προβλεπόμενες από την κείμενη νομοθεσία ενέργειες και φέρει αποκλειστικά την ευθύνη για την ορθή εφαρμογή τους.
Η ανωτέρω Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου ρυθμίζει θέματα παρατάσεων συμβάσεων προσωπικού που απασχολείται στον τομέα της καθαριότητας και ως τούτου το ΑΣΕΠ κατά το στάδιο της πρόσληψης του ως άνω προσωπικού έχει προβεί στον απαιτούμενο έλεγχο της τήρησης των διαδικασιών πρόσληψης. Επισημαίνεται ότι τα θεσπιζόμενα κριτήρια πρόσληψης, όσο και ο προβλεπόμενος έλεγχος νομιμότητας που διενεργείται από τον ΑΣΕΠ, διασφαλίζουν την αξιοκρατία, αντικειμενικότητα και διαφάνεια για την είσοδο στη δημόσια διοίκηση, ιδίως μετά τις τροποποιήσεις που θεσπίστηκαν με τις διατάξεις του Ν.3812/2009. Για τα θέματα που θίγονται στα αρ. 1, 4, 5, 6 και 7 ερωτήματα αρμόδιοι είναι οι οικείοι φορείς.
Σχετικά με το δεύτερο ερώτημα, σας ενημερώνουμε ότι το εν λόγω προσωπικό, του οποίου παρατείνονται οι συμβάσεις εργασίας, είναι ορισμένου χρόνου. Συνεπώς, είναι προφανές ότι δεν εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου πρώτου του Ν. 4093/2012, όπου προβλέπεται ότι ‹‹Από την 1η Ιανουαρίου 2011 και μέχρι την 31 Δεκεμβρίου 2016, ο αριθμός των ετήσιων προσλήψεων και διορισμών του μονίμου προσωπικού και του προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου στους φορείς της παρ. 1 του ν. 3812/2009 δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερος συνολικά από το λόγο ένα προς πέντε (μία πρόσληψη ανά πέντε αποχωρήσεις), στο σύνολο των φορέων ››.
Αναφορικά με το τρίτο ερώτημα θέτουμε υπόψη σας ότι οι συμβασιούχοι που απασχολούνται στον τομέα καθαριότητας απογράφονται στο Μητρώο Ανθρωπίνου Δυναμικού Ελληνικού Δημοσίου. Ωστόσο ο ακριβής αριθμός τους δεν είναι δυνατό να εξαχθεί από το Μητρώο, δεδομένου ότι οι εν λόγω συμβασιούχοι είναι ήδη απογεγραμμένοι και η παράταση της απασχόλησης τους δεν εμφανίζεται. Συνεπώς, τα στοιχεία για τις συγκεκριμένες συμβάσεις θα πρέπει να αναζητηθούν από τους οικείους φορείς.



Απάντηση του Υφυπουργού Ιωάννη Μπαλάφα στην ερώτηση του Βουλευτή Γιάννη Αντωνιάδη με αριθμ. Πρωτ. 8047/529/08-09-2016 με θέμα: ‹‹Βιομηχανία προσλήψεων στο Δημόσιο χωρίς κανένα κριτήριο και προγραμματισμό››, κατά λόγω αρμοδιότητας, σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:
Ο λόγος ένα προς πέντε [άρθρο 11 του Ν.3833/2010 ‹‹ Προστασία της εθνικής οικονομίας- Επείγοντα μέτρα για την αντιμετώπιση της δημοσιονομικής κρίσης ›› (ΦΕΚ 40/τα. Αʼ/15-03-2010), όπως ισχύει] αφορά σε προσλήψεις και αποχωρήσεις τακτικού προσωπικού, δηλαδή μόνιμου και ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, κα δεν συμπλέκεται με τον αριθμό των συμβασιούχων.
Διακριτοί περιορισμοί υφίστανται ως προς το μέγιστο επιτρεπόμενο αριθμό συμβάσεων: κατά το σκέλος που αφορά τους Ο.Τ.Α., ο μέγιστος αριθμός εγκρίσεων συμβάσεων έργου και ορισμένου χρόνου είναι μειωμένος σε ποσοστό 10% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Ωστόσο, οι συμβάσεις καθαριότητας εξαιρούνται από αυτούς τους περιορισμούς, καθώς οι εργαζόμενοι αμείβονται από τα ανταποδοτικά τέλη που εισπράττει ο Ο.Τ.Α. από τους δημότες και κατοίκους και, ως εκ τούτου, δεν επιβαρύνεται ο Κρατικός Προϋπολογισμός ή οι Κεντρικοί Αυτοτελείς Πόροι.
Περαιτέρω, σημειώνεται ότι το Υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, στο πλαίσιο της παρακολούθησης και εφαρμογής του άρθρου 167 του Ν.4099/2012, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, εξέδωσε το υπ΄αριθμ.πρωτ.οικ. 21489/27-06-2016 έγγραφο της, με το οποίο ζητούσε από τους φορείς Τοπικής Αυτοδιοίκησης τους οποίους αφορούσε η συγκεκριμένη διάταξη να μεριμνήσουν για την ορθή και πλήρη καταχώρηση των σχετικών στοιχείων στην εφαρμογή του Μητρώου του Ανθρωπίνου δυναμικού Ελληνικού Δημοσίου (εφεξής ‹‹Μητρώο››). Συγκεκριμένα, ζητήθηκε από τους φορείς να επικαιροποιήσουν τα στοιχεία του προσωπικού τους που παρέχει υπηρεσίες, στο πλαίσιο της παράτασης/σύναψης ατομικής σύμβασης δυνάμει της προαναφερόμενης διάταξης, συμπληρώνοντας με την κατάλληλη επιλογή το πεδίο του Μητρώου ‹‹Εγκριτική Απόφαση››, ώστε να εμφανίζεται η διάταξη νόμου στην οποία βασίζεται η απασχόληση τους στο φορέα καθώς και η πηγή χρηματοδότησης της, επικαιροποιώντας παράλληλα την ημερομηνία λήξης της σύμβασης, σύμφωνα με τα πραγματικά δεδομένα που προέκυψαν από την εφαρμογή της εν λόγω διάταξης.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που αντλήθηκαν από το Μητρώο την 15η Σεπτεμβρίου 2016, προκύπτει ότι σε 87 φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης κατά τη συγκεκριμένη ημερομηνία εργάζονταν 2.041 άτομα, κατʼ εφαρμογή του άρθρου 167 του Ν.4099/2012, όπως ισχύει.
Επισημαίνεται ότι τα ανωτέρω στοιχεία που προκύπτουν από τους φορείς που απογράφουν το προσωπικό τους στο Μητρώο και αντιστοιχούν στην πληροφόρηση που οι ίδιοι έχουν καταχωρήσει σε αυτό.
Η ηγεσία του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, διακρίνοντας τα προβλήματα υποστελέχωσης που αντιμετωπίζουν αρκετοί δήμοι της χώρας, ειδικά στις υπηρεσίες καθαριότητας, έδωσε τη δυνατότητα στελέχωσης των υπηρεσιών αυτών, προκρίνοντας το δημόσιο συμφέρον αλλά κα τη δημόσια υγεία, με το απαραίτητο προσωπικό ώστε να λειτουργεί εύρυθμα ο τομέας καθαριότητας των δήμων, όπως και οι υπόλοιπες υπηρεσίες ανταποδοτικού χαρακτήρα, κατά παρέκκλιση της διάταξης περί περιορισμού προσλήψεων στο Δημόσιο τομέα.
Τα στοιχεία για τα λοιπά ερωτήματα που αφορούν στους φορείς Τοπικής Αυτοδιοίκησης και διατυπώνονται στην Ερώτηση, δηλαδή ο ακριβής αριθμός προσωπικού με δίμηνες συμβάσεις που ανανεώθηκαν αυτοδικαίως βάσει των συγκεκριμένων διατάξεων, ο αριθμός του προσωπικού που απασχολήθηκε στην καθαριότητα έχει κερδίσει πρωτόδικες δικαστικές αποφάσεις, το ύψος της δαπάνης συνεπάγεται για το έτος 2016 η παράταση των συμβάσεων, σύμφωνα με τις παραπάνω διατάξεις, καθώς και στοιχεία φορέων Ο.Τ.Α. που δεν έχουν απογραφεί, έχουν αναρτηθεί από το Υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης με το υπʼαριθμ.πρωτ.29390/22-09-2016 έγγραφο του, τα αποτελέσματα του οποίου θα γνωστοποιηθούν στη Βουλή των Ελλήνων, αμέσως μετά τη συλλογή των αιτούμενων στοιχείων.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια