ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ ΤΟΥ ΕΥΚΟΛΟΥ ΣΤΗΝ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ



Κάθε εκλογική αναμέτρηση συνιστά ευκαιρία για αλλαγές που θα βελτιώσουν το επίπεδο ζωής και θα θέσουν τις βάσεις για την υπέρβαση των προβλημάτων
που αντιμετωπίζουν οι κοινωνίες. Αυτό ισχύει δε, με μεγαλύτερη ένταση, στις τοπικές εκλογές. Είναι στις εκλογές που οι πολίτες έχουν την ικανότητα του ουσιαστικού επηρεασμού και την ευκαιρία να αξιοποιήσουν την συγκυρία για μία γόνιμη διαπραγμάτευση,  ένα «νέο συμβόλαιο ζωής», με τους υποψήφιους. Είμαι από αυτούς που δεν έχασαν την πίστη τους στη «λαϊκή σοφία», που πιστεύουν πως όταν ο δημόσιος διάλογος εκχυδαΐζεται την ευθύνη την έχουν συνήθως και οι πολίτες, που απέτυχαν να κοινωνήσουν την αλλαγή στο πολιτικό κατεστημένο.
Σήμερα, «νέο παιδί» εγώ, παρατηρώ με μεγάλη θλίψη τον ξεπεσμό και την υποβάθμιση που υφίσταται ο δημόσιος διάλογος. Και εκφράζω την πίστη ότι μεγάλο μερίδιο ευθύνης στον ξεπεσμό έχουμε εμείς, οι πολίτες. Ακόμη και αν δεν είναι ακριβώς όπως ισχυρίζομαι τα πράγματα, η αυτοκριτική και το αίσθημα της ευθύνης απέναντι στην αλλαγή οφείλουν να διαπνέουν τον καθένα μας, ιδίως για κρίσιμα ζητήματα τοπικού κυρίως προβληματισμού. Έτσι λειτουργούν οι «σοφοί λαοί». Θέτουν τους όρους του πολιτικού αγώνα. Όταν η κατάσταση ξεφεύγει αναγνωρίζουν τα λάθη τους, και τα διορθώνουν. Όχι από τον «καναπέ» αλλά με συλλογικές παρεμβάσεις. Θέτουν τους αναθεωρημένους όρους. Τους βελτιωμένους. Η αποτυχία διαχείρισης των κοινωνικών προβλημάτων, είναι αποτυχία όλης της κοινωνίας και όχι μεμονωμένων πολιτικών ή κομμάτων.
Έτσι λειτουργούμε εμείς τα «νέα παιδιά». Αφουγκράζομαι αυτή την τάση στον καθημερινό «αγώνα» μας, στα στέκια των νέων ανέργων. Στις καφετέριες. Ωστόσο, παρατηρώ και την αναπαραγωγή από μεγάλο τμήμα της κοινωνίας μας, των αντιλήψεων και των πρακτικών που μας έφεραν σήμερα εδώ. Τα παρατηρώ όλα αυτά στα «blog spots», που με την ταυτότητα του «ανωνύμου», παίζονται τα ίδια φαύλα μικροκομματικά παιχνίδια. Στις συναθροίσεις υποψήφιων, όπου η δημαγωγία και οι «θέσεις στα δίμηνα της ΔΕΗ» αποτελούν τον κανόνα. “Ποτέ, σκέφτομαι, δεν θα ξεφύγουμε από τον φαύλο κύκλο της ύφεσης όσο εννοούμε την «ανάπτυξη» με τους ίδιους μικροκομματικούς όρους”. Είναι ανάγκη λοιπόν να διαμορφώσουμε έναν νέο δημόσιο διάλογο, «επώνυμο» και υπεύθυνο απέναντι στον τόπο, για να προτείνουμε μια δύσκολη αλλά βιώσιμη ανάπτυξη.
Εθιστήκαμε στην κουλτούρα του εύκολου. Στην ασφάλεια της μονιμότητας του δημοσίου. Στην κοινωνία της κατανάλωσης και όχι της παραγωγής. Όμως η «ανάπτυξη» είναι έργα που θα βάλουν σε κίνηση τα δημιουργικά μας ένστικτα. Θα προσδώσουν οικονομική υπεραξία για τον τόπο. Θα δημιουργήσουν θέσεις εργασίας, μπορεί όχι μόνιμες, αλλά σίγουρα όχι δύο ή έξι μηνών για μία ψήφο στις εκλογές. Έργα που θα αποτελούν έκφραση ενός ευρύτερου και συγκροτημένου σχεδίου. Που θα αξιοποιούν τις νέες ιδέες και τις καινοτομίες. Την νεανική επιχειρηματικότητα. Θα παρέχουν την υποδομή και την ρευστότητα που έχουνε ανάγκη οι επαγγελματίες μας, για να πάνε από την κουλτούρα του εύκολου στην κουλτούρα της παραγωγής. Που, κυρίως, θα δώσουνε σε εμάς τους νέους μία διέξοδο από το απαρχαιωμένο δημοσιοϋπαλληλικό όνειρο και τις καφετέριες. Για πόσο καιρό θα είναι η ΔΕΗ εδώ για μας; Πόσους μας μπορεί να φροντίσει;
Αυτή την Δυτική Μακεδονία φαντάζονται οι νέοι της. Καλώ λοιπόν με ταπεινότητα, σε μία σκέψη για όλα αυτά. Να διαμορφώσουμε επιτελούς δημιουργικά τον δημόσιο διάλογο και να βάλουμε το ρίσκο της αλλαγής στις ζωές μας. Θεωρώ πως είμαστε ικανοί για να το κάνουμε. Το αποφεύγουνε όσοι φοβούνται ότι δεν μπορούνε να τα καταφέρουν.

Στρατάκης Θανάσης

Δημοσίευση σχολίου

36 Σχόλια

  1. μου έκανες την μέρα μου όμορφη θανάση, υπάρχει ελ
    πίδα!..ΤΟΥΛΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η ΣΠΙΘΑ ΣΟΥ ΑΣΦΕΡΕΙ ΣΕΟΛΟΥΣ ΤΗΝ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΜΑΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δεν μας έφτανε ο μπαμπας του τόσα χρόνια,θα έχουμε και αυτόν τώρα;
    ΟΤΙ ΑΠΟΨΗ ΚΑΙ ΝΑ ΕΧΕΙΣ,ΕΙΤΕ ΣΥΜΦΩΝΟΥΜΕ ΕΙΤΕ ΟΧΙ,ΚΡΑΤΑ ΤΗΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΥΑΤΟ ΣΟΥ.
    Είναι τουλάχιστον προκλητικό να την γράφεις δημόσια.
    Άντε αγόρι μου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μου επιτρέπεται Ανώνυμε τουλάχιστον να την συζητάω με την παρέα μου; Θανάσης

      Διαγραφή
    2. 3:27 λυπάμαι για τον δικο σου γιο. Ρώτησε τον μια μερα αν έχει που αμφιβάλλω, άποψη για κάποιο θέμα της ζώης του. Μα πιο πολύ ρώτησε τον τι άποψη έχει για σένα.
      Μπραβο θαναση.
      Α. Παπαφυλακης

      Διαγραφή
    3. Όχι ρε δεν επιτρέπεται να γράφεις... ξέρεις ορθογραφία, συντακτικό έχεις άποψη... στο σπίτι σου αυτά κακομαθημένε... αν μας ταράξεις και τον ύπνο θα πω για τον μπαμπά σου... Άντε αγόρι μου...
      ΥΓ. ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ?

      Διαγραφή
    4. Άκυρος τελείως ο 3:27 με αυτο που έγραψε..δεν γίνεται ενα παιδί να το κρίνουμε απο τα πολιτικα λαθη που εκανε ο μπαμπας του. ..
      Απο την αλλη ομως στην ουσια οσων εγραψε ομως δεν του απάντησε κανείς.

      Διαγραφή
    5. 10:17 γιο δεν έχω και είμαι κοντα ηλικιακά με τον Θανάση.
      Οταν ο father είχε εξουσίες όμως δεν μπορω να ξεχάσω τι έκανε, ούτε και που άνηκε και ανήκει.
      Έκλεισε η κανουλα και εξαφανίστηκε.
      Και τωρα ο γιόκας?
      Εσείς πειτε οτι θέλετε, εγω όσους ανήκαν στον κύκλο που έπαιξε ρόλο στο να φτάσει η ζωή μου στην Ελλαδα σε τέτοιο χαλι δεν τους ξεχνάω.

      Διαγραφή
    6. Τελικα δεν μας ειπες αν συμφωνεις η διαφωνεις

      Διαγραφή
    7. Φασιστας δεν ειναι μονο ο Ρουπακιας που μαχαιρωσε το ΦΥΣΣΑ,,,Φασιστας ιδιος εισαι και συ 11..39 που δεν ανεχεσαι ενα νεολαιο να εκφραστει ελευθερα...Απλα; δεν εχεις φτασει ακομα στο μαχαιρι του Ρουπακια...ΑΘΡ.

      Διαγραφή
    8. 5:21 .. Ανωνυμε ... κανείς δεν σου ζήτησε να συμφωνησεις. Είναι μια τοποθέτηση, μια άποψη και αν ηλικιακά είσαι κοντά με τον υπογραφοντα θα μπορούσες να το διαβάσεις απλα και να το κρινεις. Δεν σου ζητα να το κανεις δόγμα. Εσυ αρκεστηκες να δεις μονο ποιος το υπογραφεί και να μιλησεις. Αν δεν με καταλαβες τι εννοω πραγματικα εύχομαι να είσαι στην ηλικία του Θανάση.

      Διαγραφή
  4. Καλομαθημένα παιδιά που δεν έχουν ανάγκη από τίποτα, ακούν "πολιτικές ιδέες" από τον κομματοποιημένο τους περίγυρο και σχολιάζουν.
    Αναφέρεται στους "νέους της εποχής" του και κάνει λόγο για ρεμπεσκέδες του 19ου αιώνα !!! Παρομοιάζει τους μάγκες του '90 με το τσιγάρο στην καφετέρια, που οι οποίοι ήσαν μάγκες από την αναπτυγμένη δουλειά του πατέρα τους σαφέστατα, και δεν χρειάστηκε να κοπιάσουν για κάποια δουλειά, με τους σημερινούς νέους οι οποίοι δε σταματούν απλώς σε ένα μεταπτυχιακό αλλά στοχεύουν σε διδακτορικό στο εξωτερικό και στηρίζουν και όλες τις ελπίδες τους εκεί. Αυτοί λοιπόν οι σημερινοί νέοι δεν έχουν στέκι καμία καφετέρια. Δεν ονειροπολούν στις πλατείες μια άδοξη και εύκολη ζωή αλλά μοχθούν να καταφέρουν το κάτι καλύτερο. Αυτοί οι νέοι που εσύ αποκαλείς κοινώς κωλομπαράδες, δεν βρίσκονται μάλλον στο χωριό σου και ούτε στηρίζουν τις ελπίδες τους σε ένα ξεπεσμένο πολιτικό σύστημα στο οποίο και προφανώς ονειρεύεσαι να εμπλακείς. Δε θα ζήσουν έτσι. Αλλά με τη δουλειά τους και την ησυχία τους μακριά από ποικίλες λαμογιές που θα προκείψουν..
    Για πιο λόγο δημοσίευσες τη γνώμη σου σε ένα τοπικό μπλογκ; τι κέρδος έχεις; Προσπαθείς να επηρεάσεις την κοινή γνώμη και να την οδηγήσεις σε κάτι ασφαλές μακριά από τα λάθη του παρελθόντος; Τι κέρδος έχεις; Κατάλαβες διαφορά ανάμεσα στους Δημάρχους που πέρασαν απ τον τόπο σου; Ξαναρωτάω διαφορετικά αυτή τη φορά.. Τι κέρδος βγάζει η οικογένειά σου ή εσύ από τον συγκεκριμένο δήμαρχο; Τι ρουσφέτια εξυπηρετείς αγαπητέ; Είσαι πολύ μικρός για να μπεις στο ρουσφέτι. Παρ ολα αυτά το προσπαθείς. Θέλω να δω στο μέλλον που θα φτάσει η χάρη σου..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

      Διαγραφή
    2. Δηλαδή εσύ διαφωνείς με το γεγονός ότι και πάλι οι νέοι (και όχι μόνο φυσικά) της περιοχής θα ψηφίσουν με βάση τα δίμηνα, τους αρχαιολόγους και την κλασσική ρουσφετική νοοτροπία;
      Είναι δικαίωμά σου και επιλογή σου να φύγεις στο εξωτερικό, να απέχεις από τα πολιτικά και να ζήσεις στην ησυχία σου όπως λες, αλλά αυτό δε θα σε κάνει λιγότερο αμέτοχο και συνένοχο στο τι θα συμβαίνει εδώ.
      Και εσύ έχεις τη στήριξη και μπορείς να φύγεις και να διεκδικήσεις κάτι καλύτερο, οι περισσότεροι όμως δυστυχώς δεν την έχουν. Και το ζήτημα είναι πως θα είναι τα πράγματα για αυτούς που μένουν εδώ.

      Διαγραφή
  5. συμφωνώ με όλα , δεν θέλω να είμαι κακοπροαίρετος . κάτι μου λέει όμως πως το "νέο συμβόλαιο ζωής" που εκφράζει το κείμενο παραπέμπει στο παλαιό κραταιό πασοκ της περιοχής, παραπέμπει στον συνδυασμό του Θεοδωρίδη. Εκτός εάν ο ομιλών διαφέρει από την μορφωμένη και αξιότιμη μεν , παλαιά κραταιά πασοκική δε, οικογένεια.
    υγ. δεν βάζω ταμπέλες σε οικογένειες, οι ταμπέλες μπαίνουν σε όσους διεκδίκησαν την εμπιστοσύνη μας θέτοντας τους εαυτούς τους στην κοινή κρίση των πολιτών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κατ'αρχάς, σας ευχαριστώ για την κριτική σας. Μόνο θετικό είναι για όλους να μην υπάρχουν προσωπικές επιθέσεις και προσβολές.
      Δεύτερον, δεν έχω καμία πολιτική αναφορά στο Πασοκ, και ιδίως στον κ.Θεοδωρίδη. Νομίζω ότι η συζήτηση για την κεντρική πολιτική σκηνή και τα κόμματα δεν μπορεί να διαχέεται στις τοπικές κοινωνίες. Δεν χρειάζεται καμία μνημονιακή αναφορά για να συλλέγεις τα απορρίμματα και να αλλάζεις τις λάμπες των δρόμων.
      Τρίτον, κατα την γνώμη μου η συζήτηση για το σημερινό πολιτικό σύστημα είναι απαρχαιωμένη και παραπλανητική. Δεν μπορεί όλη η χώρα να ασχολείται με το μνημόνιο, και όλες οι παρατηρήσεις και τα σχόλια για την πολιτική να περιστρέφονται γύρω από αυτό. Όμως, πρέπει να ανοίξει μία ουσιαστική συζήτηση για το αύριο της χώρας και να καταρτιστεί το σχέδιο παραγωγικής της ανασυγκρότησης. Ειναι ανάγκη να αρχίσουμε να συμφωνούμε σε ορισμένα πράγματα, ανεξάρτητα από τον πολιτικό ή κομματικό μας προσδιορισμό. Αυτό είναι ένα νέο συμβόλαιο ζωής. Για να γίνει αυτό, μόνο ωφέλιμο δεν είναι να μην αναγνωρίζουμε και τις δικές μας ευθύνες σε όλη αυτή την ιστορία. Να καταδικάζουμε κάτι δημιουργικά. Ένα τυπικό παράδειγμα, το νομοσχέδιο του Γιαννίτση για τον εξορθολογισμό των ασφαλιστικών όταν 1.500.000 εκατομμύρια Ελληνες, στην πιο μαχητική διαδήλωση της μεταπολίτευσης, κατέβηκαν στους δρόμους. Δεν γνωρίζω αν θα έλυνε όλα τα προβλήματα, αλλά σήμερα το κενό των ασφαλιστικών είναι περίπου στα 10 δις. Ποιος ευθύνεται για αυτό; Αν τελικά ήταν προς την σωστή κατεύθυνση το νομοσχέδιο, τον Γιαννίτση να τον πάρουμε μαζί μας ή είναι "Πασόκος"; Η Μπιρμπίλη, γυναίκα του Αρσένη, και φίλα προσκείμενη στον ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι "Πασόκα" επειδή είναι "αντιμνημονιακή"; Την θέλουμε αυτήν;
      Καταληκτικά, οι πολιτικοί είναι πιστεύω καθρέφτης της κοινωνίας. Αν δεν υπάρχει φορέας της αλλαγής, πρέπει εμείς οι πολίτες να τον εφεύρουμε. Δεν θα είναι ουρανοκατέβατος. Γιαυτό έχει σημασία το τι λέμε και τι κάνουμε εμείς και όχι το πολιτικό κατεστημένο.
      Θανάσης

      Διαγραφή
    2. Ολα εχουν να κανουν με την κεντρικη πολιτικη σκηνη,το οτι κοπηκαν οι επιδοτησεις προς τους οτα στο μισο περιπου δεν επιρεαζει την λειτουργια τους?το μεγαλο εγκλημα στο ασφαλιστικο εγινε με το κουρεμα των ομολογων και θα πρεπει να λογοδοτησουν τοσο ο βενιζελος οσο και ο προβοπουλος.με λιγα λογια οσα ποταμια,ελιες,58και αλλα καμουφλαζ κ να βρουνε δεν τρωμε κουτοχορτο και δεν θα βγαλουμε αθωους αυτους που μας εφεραν τα μνηνονια και ουτε πιστευω πως ειναι τοσο αθωα η παρεμβαση σου.

      Διαγραφή
    3. Τοσες ομορφες κουβεντες τι αντικτυπο εχουν; που θελουμε να καταληξουμε;
      Οταν οι ηγετες των ομαδων ειναι για τ αναθεμα τι να ψηφισουμε;
      Γιατι δεν πηρε καποιος την πρωτοβουλια να κατεβει για δημαρχος ανεξαρτητα απο κομματικες παραταξεις και ο οποιος μονο προς οφελος του δημου κινειται; Γιατι καποιος αποδεσμευμενος απο κομματικες αποψεις δεν προσπαθει; δε νιωθετε να μην μετεχει ο υπολοιπος δημος σ αυτες τις εκλογες;
      Και γιατι κανουμε παντα αυτη τη συζητηση οταν φτανουν οι εκλογες και αυτοι που ασχολουνται ειναι μονιμως οι ιδιοι; δε νιωθετε οτι στην τελικη μενουμε στασιμοι και το μοναδικο οφελος το εχουν τα λαμογια της πολιτικης;

      Διαγραφή
    4. Επιτελους μια θαραλεα καθαρη ψυχραιμη φωνη νεολαιου που ταραζει τα βαλτωμενα μισοσαπισμενα νερα μιας καταποντισμενης χωρις μελλον και προοπτικη Ελλαδας..Μπραβο λεβεντη μου..Η μονη ελπιδα ναμπορεσουμε να ξεφυγουμε απ το ρουφηγμα του βαλτου ειναι τετοιες θεσεις και φωνες...Κι ας ειναι προσωρας μειοψηφικες...Μπραβο..Αγγελος Ρακοπουλος .

      Διαγραφή
    5. Αν μια φορα πίστευα οτι εχεις λογο να κανεις αυτην την παρέμβαση, το σχόλιο του "ψηφοδελτιο στο βιβλιάριο υγείας" μου το επιβεβαιωσε .

      Διαγραφή
    6. Γραφεις "παίζονται τα ίδια φαύλα μικροκομματικά παιχνίδια." κ επειτα “Ποτέ, σκέφτομαι, δεν θα ξεφύγουμε από τον φαύλο κύκλο της ύφεσης όσο εννοούμε την «ανάπτυξη» με τους ίδιους μικροκομματικούς όρους”. Και δες το παραπανω σχολιο!! Δες ποιοι επωφελουνται απο αυτα που γραφεις, ποιοι συμφωνουνε.... Κ ολοι οι υπολοιποι βλεπουμε κ ξερουμε τα σαπιες κ παλιες ιδεες που στηριζει ο πατερας σου. Γιατι μη μου πεις πως ειναι προοδευτικη η πολιτικη του Θεοδωριδη κ του καθε Θεοδωριδη που μονο για το κοινο καλο δεν ενδιαφερονται.. Δεν ειναι τυχαια η στιγμη που δημοσιευεις ενα τετοιο κειμενο. Ειναι προεκλογικη περιοδος κ κανεις κ εσυ τη δουλεια σου. Δουλευεις για τα μεγαλα κεφαλια της περιοχης κ εμμεσα δυστυχως, για ολα τα μεγαλα κεφαλια... Σου ευχομαι καλο μυαλο, να γινεις αμεροληπτος κ να μην επιρρεαζεσαι απο πατερες κλπ..

      Διαγραφή
    7. Ανώνυμε 12.03, έχω τους ίδιους ακριβώς προβληματισμούς. Ωστόσο, δεν νομίζω πως μόνο οι πολιτικοί είναι λαμόγια. Ή ότι είναι όλοι. Επιμένω ότι αυτοί είναι ο μέσος όρος της κοινωνίας μας.

      Ανώνυμε 11.44 έχετε δίκιο. Η παρέμβαση μου δεν είναι καθόλου αθώα. Όταν ζήτησα να "ανεβάσουν" αυτό το κειμενάκι οι Ανάποδοι τους είπα πως "αποτελεί καρπό παρατήρησης των αναρτήσεων στο blog σας". Δεν θέλω να πω λοιπόν τίποτα παραπάνω από αυτό που έγραψα. Ότι είναι κρίμα, αντί να συμμετέχουμε όλοι για έναν σοβαρό και συγκροτημένο δημόσιο διάλογο, με προτάσεις και θέσεις, σε κάθε σχόλιο να κατατίθενται προσβολές και μίσος από ανθρώπους που μπορεί να πίνουν καφέ στα ίδια καφενεία. Εσάς δηλαδή σας αρέσει; Με αυτή την λογική λοιπόν κατέθεσα και την ταπεινή μου άποψη (το μνημόνιο και το ασφαλιστικό είναι πολύ μεγάλη συζήτηση δυστυχώς..).

      Διαγραφή
    8. Καιρος λοιπον να ακουσουμε και τις δικιες σας φρεσκιες ιδεες. Και απο την αλλη εσυ που ενδιαφερεσε για το κοινο καλο, δεν επωφελουνται απο αυτα που γραφεις οι αντιπαλοι του Θεωδοριδη; εσυ δεν υπηρετεις θες να μου πεις κανενα κεφαλι; επειδη οι ιδεες ενος νεου ανθρωπου ταυτιζονται με αυτες ενος που ασχολειται με την πολιτικη δεν πρεπει να της λεει;
      Γιωργος φοιτητης παρακαλω να δημοσιευτει

      Διαγραφή
    9. θανάση κακώς λοιπόν ασχολούνται όλοι με το μνημόνιο λες και άλλαξε τις ζωές μας ? το γραπτό σου μου θυμίζει κάτι απο Σημίτη από ποτάμι από μπένυ κ άλλους σοσιαλνεοφιλελεύθερους. εντάξει ας μη μιλήσουμε για μνημόνια αν και θα ήθελα την γνώμη σου αν έπρεπε η οχι να μπούμε στο μνημόνιο. 1.500.000 άνεργοι αποτέλεσμα ποιας πολιτικής είναι? η υπερφορολόγηση αποτέλεσμα ποιας πολιτικής είναι?400 κ 450 ευρώ για όσους τυχερούς δουλεύουν αποτέλεσμα ποιας πολιτικής είναι?στα συρτάρια οι λίστες με τους φοροφυγάδες,ξεπούλημα δημόσιας περιουσίας(ΔΕΗ-ΝΕΡΟ-ΔΙΟΔΙΑ ΚΛΠ ΚΛΠ ).Επιχειρηματικότητα? για ποιους? πουθενά στον κόσμο σε περιόδους κρίσης δεν βγήκαν απο αυτήν χωρίς ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ.

      Διαγραφή
    10. Χωρίς δημόσιες επενδύσεις, και συμπληρώνω - χωρίς δίκτυ κοινωνικής προστασίας. Γίνεται μία πολύ μεγάλη προσπάθεια σε όλη την Ευρώπη, από κινήματα της Οικολογίας και όχι μόνο για νέες μορφές αποκεντρωμένης διοίκησης και παραγωγής. Ο Χρυσόγελος επίσης έχει ένα πολύ καλό ντοκιμαντέρ του οποίου το όνομα μου διαφεύγει. Μπορείς να το βρείς στο site του. Στην Ελλάδα δυστυχώς, που πολλές φορές οι επιδοτήσεις έγιναν Πόρσε, αυτά τα πράγματα καθυστέρησαν.

      Το μνημόνιο δεν μπορεί να είναι, εννοώ, ο μόνος προσδιοριστικός παράγοντας για το ποιόν ενός πολιτικού ή και ενός πολίτη. Είναι μία καταστροφική διαίρεση της κοινωνίας, όπως τις εποχές του Ανδρέα με το δίλημμα Πασοκ ή δεξιά και καταπίεση. Δεν φτάνει να είσαι μόνο μνημονιακός για να είσαι ικανός. Χρειάζεσαι προτάσεις και καθημερινή ανάμοιξη με τα κοινά (όχι από τα πάνελ του πρετεντέρη). Έτσι νομίζω μπαίνει και η προοπτική στη θέση των εμφυλιοπολεμικών εμμονών.

      Όσον αφορά τις ιδέες, όλοι έχουμε τις ιδεολογίες μας. Ποιος λοιπόν έχει το ηθικό δικαίωμα να τις ποινικοποιεί και γιατί; Κάτι τέτοια πράγματα τρέφουν ασυνείδητα το μικρώβιο του φασισμού, που είναι ωμός λαικισμός και τρομοκρατία.
      Θανάσης

      Διαγραφή
  6. Aφηστε τον κοσμο να εκφραστει οπως θελει.δημοκρατια εχουμε ..μπράβο ρε θανάση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επειδη εχουμε δημοκρατία το συναφι του εκανε οτι εκανε με αποτελεσμα εσυ να ζεις ετσι.
      Παιξε καμια μουσική εσυ ρε Μπούρα δεν ξες τι γίνεται γυρω σου και θα κανεις και αβαντα στο φιλαρακι σου.

      Διαγραφή
    2. Εγώ μια χαρά ζω. και την μουσική μου θα παίζω και ότι γουστάρω θα κάνω. όχι θα καθομε και θα γράφω μαλακίες σαν ανώνυμος.αν είσαι τόσο έξυπνος . πες μας το ονοματάκι σου και θα σου πο μετά . καραγκιόζη

      Διαγραφή
  7. Αν οι καρχαρίες ήταν άνθρωποι, θα έφτιαχναν στη θάλασσα για τα μικρά ψάρια τεράστιες κασέλες με διάφορες τροφές μέσα, τόσο φυτά όσο και ζώα. Θα φρόντιζαν να έχουν οι κασέλες πάντα φρέσκο νερό και θα έπαιρναν εν γένει διάφορα υγειονομικά μέτρα.
    Όταν π.χ. ένα ψαράκι τραυμάτιζε το πτερύγιο του, τότε οι καρχαρίες θα του έβαζαν αμέσως έναν επίδεσμο, για να μην τους πεθάνει πριν την ώρα του.
    Για να μην είναι τα ψαράκια μελαγχολικά, θα διοργανώνονταν πού και πού μεγάλες γιορτές στο νερό, γιατί τα χαρούμενα ψαράκια έχουν καλύτερη γεύση από τα μελαγχολικά. Θα υπήρχαν φυσικά και σχολεία μέσα σε αυτές τις κασέλες.
    Στα σχολεία αυτά τα ψαράκια θα μάθαιναν πώς να κολυμπάνε στο στόμα των καρχαριών. Θα χρειάζονταν π.χ. τη γεωγραφία για να μπορούν να βρίσκουν τους μεγάλους καρχαρίες που θα βρίσκονταν κάπου τεμπελιάζοντας. Το σπουδαιότερο θα ήταν φυσικά η ηθική διαπαιδαγώγηση των μικρών ψαριών.......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολυ ωραια η επιλογη του δοκιμιου του Μπρεχτ!

      Διαγραφή
  8. τρια πουλακια καθονταν....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ΘΑΝΑΣΗ,ΣΕ ΘΥΜΑΜΑΙ,ΣΕ ΚΟΙΝΕΣ ΜΑΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΜΟΝΗΜΩΣ Μ¨ΕΝΑ ΠΙΤΟΓΥΡΟ ΣΤΟ ΧΕΡΙ,ΑΛΛΑ ΠΑΝΤΑ ΑΝΗΣΥΧΟ ΠΝΕΥΜΑ.ΣΕ ΣΥΝΑΝΤΩ ΜΕ ΤΑ ΓΡΑΦΟΜΕΝΑ ΣΟΥ.ΔΙΑΒΑΣΑ ΜΕ ΠΡΟΣΟΧΗ ΤΟΥΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΥΣ ΣΟΥ,ΠΟΥ ΕΝ ΠΟΛΟΙΣ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ ΤΗΣ ΝΕΟΛΑΙΑΣ. ΕΚΕΙΝΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΒΛΕΠΩ ΑΓΑΠΗΤΕ ΜΟΥ ΘΑΝΑΣΗ ΕΙΝΑΙ,ΠΩΣ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΥΣ ΣΑΣ ΝΑ ΤΟΥΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟΠΟΙΗΣΕΤΕ ΣΕ ΚΙΝΗΜΑΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ.ΒΓΗΤΕ ΑΠΟ ΤΙΣ ΚΑΦΕΤΕΡΙΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΣΤΕΚΙΑ ΣΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΤΕ ΝΕΟΛΕΙΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ. ΕΓΩ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΛΑΜΒΑΝΩ ΤΗΝ ΕΥΘΥΝΗ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΕΥΝΟΥΧΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΓΕΝΙΑΣ ΜΟΥ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ. ΕΘΕΣΕΣ ΕΝΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΟΥ ΧΩΡΙΟΥ ΣΟΥ,ΕΙΣΑΣΤΕ ΜΙΑ ΜΙΚΡΟΑΣΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ,ΜΕ ΔΥΟ ΤΡΕΙΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ Η ΜΙΣΘΟΥΣ ΚΑΙ ΠΕΡΝΑΜΑΙ ΕΝ ΤΑΞΕΙ.ΑΥΤΟ ΕΧΕΙ ΤΕΛΕΙΩΣΕΙ,ΠΡΕΠΕΙ ΣΤΙΣΚΟΥΒΕΝΤΕΣ ΜΑΣΤΗΝ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΧΗΣ ΤΟΥ ΧΩΡΙΟΥ ΣΑΣ.ΘΑ ΣΕ ΣΥΝΑΝΤΗΣΩ ΓΙΑ ΝΑ ΚΟΥΒΕΝΤΙΑΣΟΥΜΕ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ΘΑΝΑΣΗ ΜΕ ΝΕΕΣ ΠΥΣΙΝΕΣ ΣΤΟΝ ΦΙΛΩΤΑ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΠΥΣΙΝΕΣ ΜΕ ΤΗΝ ΝΕΑ ΧΡΟΝΙΑ! ΤΟΥΛΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Πάψετε πια να εκπέμπετε το σήμα του κινδύνου,
    τους γόους της υστερικής σειρήνας σταματήστε,
    κι αφήστε το πηδάλιο στης τρικυμίας τα χέρια!
    Το πιο φριχτό ναυάγιο θα ήταν να σωθούμε!

    Τι; Πάλι να γυρίσουμε στην βαρετήν Ιθάκη,
    στις μίζερες τις έγνοιες μας και τις φτηνές χαρές μας,
    και στην πιστή τη σύντροφο, που σαν ιστόν αράχνης
    ύφαινε την αγάπη της γύρω από τη ζωή μας;

    Πάλι να ξέρουμε από πριν το αύριο τι θα ‘ναι
    και να μη νοιώθουμε καμιά λαχτάρα ν’ ανατείλει;
    Πάλι σαν τους ανήλιαστους καρπούς, που μαραζώνουν
    και πέφτουν σάπιοι καταγής, να μοιάζουν τα όνειρά μας;

    Η τόλμη αφού μας έλλειψε – και θα μας λείπει πάντα! -
    να βγούμε μόνοι απ’ τη στενή και τη στρωτή μας κοίτη,
    κ’ ελεύθεροι, σαν άνθρωποι στη χαραυγή του κόσμου,
    τους άγνωστους να πάρουμε και τους μεγάλους δρόμους

    μ’ ανάλαφρη περπατησιά σαν του πουλιού στο χώμα
    και την ψυχή μας ριγηλή σα φυλλωσιά στην αύρα,
    τουλάχιστο ας μη χάσουμε την ευκαιρία τώρα
    το παίγνιο να γίνουμε των άγριων των κυμάτων -

    κι όπου το φέρει! Ως πλόκαμοι μπορούν να μας τραβήξουν
    τα κύματα της θάλασσας τα σκοτεινά τα βάθη,
    μα και μπορούν στη φόρα τους να μας σηκώσουν τόσο
    ψηλά, που με το μέτωπο ν’ αγγίξουμε τ’ αστέρια!..

    Κώστας Ουράνης

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δεν δημοσιεύονται σχόλια υβριστικού χαρακτήρα , που προσβάλουν σε προσωπικό επίπεδο και τα σχόλια που είναι γραμμένα σε Λατινικά .
Την αποκλειστική ευθύνη για τα σχόλια την έχουν οι σχολιαστές .