Με ιδιαίτερη ανησυχία η
Ένωση Φιλολόγων Π.Ε. Φλώρινας πληροφορήθηκε πως συζητείται το
ενδεχόμενο να
δίδεται ως αντικείμενο πρώτης ανάθεσης το μάθημα της Ιστορίας σε καθηγητές
άλλων ειδικοτήτων (ξενόγλωσσους, θεολόγους, κοινωνιολόγους, νομικούς κ.α.)
Η Ένωσή μας εκφράζει την εντονότατη
αντίθεσή της στην υλοποίηση του σχεδιασμού αυτού και
προσυπογράφει τη Διαμαρτυρία της Πανελλήνιας Ένωσης
Φιλολόγων.
Αναλυτικότερα, μετά
την ισοπεδωτική αύξηση
ωραρίου διδασκαλίας των εκπαιδευτικών ,μειώνοντας σε υποτιμητικό επίπεδο το μισθό τους, το
Υπουργείο, διαπίστωσε ότι δε συμπληρώνεται πλέον το ωράριο πολλών ειδικοτήτων.
Ως εύκολη «λύση» προκρίνεται η πρώτη
ανάθεση του μαθήματος της Ιστορίας σε αυτές τις ειδικότητες.
Τα ερωτήματα που γεννιούνται είναι:
·
Γιατί επιλέγεται η Ιστορία -και
όχι άλλα μαθήματα- για μια ακόμα φορά ως εξιλαστήριο θύμα;
·
Είναι μέσα
στους στόχους του
Υπουργείου ένα εκπαιδευτικό περιβάλλον απαξίωσης
της γνώσης;
·
Επιθυμεί το Υπουργείο, ο μαθητής
να ερευνά, να κρίνει τις ιστορικές εξελίξεις
ή να αναπαράγει μηχανικά το
μοναδικό σχολικό βιβλίο που θα διδάσκεται;
Σε μια
εποχή κατά την οποία τα φαινόμενα τυφλής βίας και μισαλλοδοξίας ολοένα πληθύνονται,
είναι αδιανόητο να υποβαθμίζεται
ένα μείζονος μορφωτικής και παιδαγωγικής
αξίας μάθημα, όπως η Ιστορία. Είναι
χαρακτηριστικό πως στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ , από όλες τις άλλες ειδικότητες,
μόνο οι υποψήφιοι για διορισμό Φιλόλογοι, εξετάζονται στο μάθημα της Ιστορίας. Πώς είναι δυνατόν λοιπόν, να τους αφαιρείται
η δυνατότητα διδασκαλίας ενός
αντικειμένου που θεωρείται προαπαιτούμενο διορισμού τους στη Δευτεροβάθμια
Εκπαίδευση, με την ευκαιριακή ανάθεση της διδασκαλίας σε καθηγητές άλλων
ειδικοτήτων οι οποίες δεν έχουν τύχει
της στοιχειώδους προπτυχιακής κατάρτισης
στο μάθημα ; Μήπως θα ακολουθηθεί η ίδια τακτική και σε άλλα γνωστικά
αντικείμενα; Γιατί άλλωστε να μη συμβεί αυτό,
αφού έχει καταλυθεί, μέσω επιστράτευσης,
κάθε έννοια ελευθερίας;
Η Ένωση
Φιλολόγων ζητεί να αρθεί η υποβάθμιση του μαθήματος και να αποκατασταθεί η
βαρύτατα πληγείσα τα τελευταία χρόνια αξία του, με αύξηση των
ωρών διδασκαλίας του -και μάλιστα στην Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση στην
οποία είναι εξαιρετικά υποβαθμισμένο- και με
αποκλειστική ανάθεση της διδασκαλίας της Ιστορίας σε Φιλολόγους, οι οποίοι
εξάλλου μπορούν να αξιοποιούν την
ιστορική γνώση αναδεικνύοντας την ιστορική διάσταση και στα άλλα γνωστικά
αντικείμενα (Αρχαία Ελληνική Γλώσσα, Νέα
Ελληνική Γλώσσα, Λογοτεχνία, Φιλοσοφία)
και μετατρέποντας έτσι σε καθημερινή πράξη το αρχαίο ρητό: “Ὄλβιος ὅστις τῆς ἱστορίης ἔσχε μάθησιν”
Τα
παιδιά μας έχουν δικαίωμα να παίρνουν από το σχολείο επαρκή εφόδια για να έχουν τη δυνατότητα να κατανοούν , να προβληματίζονται, να αξιολογούν
τα τεκταινόμενα , να ερμηνεύουν τον κόσμο και να γίνουν ελεύθεροι και
δημοκρατικοί πολίτες. Προπαντός μη
λησμονούμε: Η ιστορία καταγράφει γεγονότα και μας κρίνει όλους.
Το Δ.Σ
3 Σχόλια
Για τις μ@@@@@ες της "κυρίας" Ρεπούση ουδεμίαν αντιδραση απο τις ενώσεις φιλολόγων δέν είδαμε αλλα πώς θα χαθεί το "μονοπώλιο" ξύπνησαν οι φιλολόγοι ή συμφεροντολόγοι...Λές και στα ιδιαίτερα φροντηστήρια όλοι είναι πτυχιούχοι φιλολόγοι με άδεια άσκησης επαγγέλματος ...εκεί να δείς ποιοί διδάσκουν...απο φοιτητές της παιδαγωγικήςμ που δέν πήραν το πτυχίο μέχρι άνεργοι φυσικοχημικοί διδάσκουν στα σπίτια ή σε φροντηστήρια στα κλέφτικα ...Αυτό πώς το λέν; Μήπως διαμαρτυρία της ένωσης συμφεροντολόγων;...Κατα ένα μέρος τους δικαιολογώ διότι ξύπνησαν κάπως απότομα...και ανάποδα..
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ Ένωση Φιλολόγων Φλώρινας να επιμορφώσει τους φιλολόγους της γιατί ούτε αυτοί ξέρουν να διδάσκουν το μάθημα της Ιστορίας!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠροφανώς δεν τελείωσαν όλοι το Τμήμα Ιστορίας!
Γι αυτό στο σχολείο διαβάζουν το μάθημα μέσα από το βιβλίο. ΚΑι οι μαθητές τους περιγελούν! Δεν μπαίνουν στον κόπο ούτε να ρίξουν μια ματιά από το προηγούμενο βράδυ.
Ένας γονιός
που ο φιλόλογος του παιδιού του δεν γνωρίζει την Ιστορία που διδάσκει.
Κάποτε στο 1ο Γυμνάσιο ένας ξενόγλωσσος έκανε θαύματα με την Ιστορία της γ' γυμνασίου!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν δημοσιεύονται σχόλια υβριστικού χαρακτήρα , που προσβάλουν σε προσωπικό επίπεδο και τα σχόλια που είναι γραμμένα σε Λατινικά .
Την αποκλειστική ευθύνη για τα σχόλια την έχουν οι σχολιαστές .