Αγαπητοί συνάδελφοι και γονείς των παιδιών μας.
Το
Υπουργείο Παιδείας με την εγκύκλιο 10112 /Δ4 – 30/1/2012 με θέμα
«Μεταβολές σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης»
προχωρά και φέτος σε καταργήσεις και συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων
Α΄/θμιας και Β΄/θμιας εκπαίδευσης.
Μέχρι τις 24 Φλεβάρη θα πρέπει να κατατεθούν οι προτάσεις των διευθυντών εκπαίδευσης στα δημοτικά συμβούλια, τα οποία θα πρέπει και αυτά, με τη σειρά τους, να γνωμοδοτήσουν και μέχρι 3 Μάρτη θα διατυπωθούν, αντίστοιχα, οι εισηγήσεις των περιφερειακών διευθυντών εκπαίδευσης
Μέχρι τις 24 Φλεβάρη θα πρέπει να κατατεθούν οι προτάσεις των διευθυντών εκπαίδευσης στα δημοτικά συμβούλια, τα οποία θα πρέπει και αυτά, με τη σειρά τους, να γνωμοδοτήσουν και μέχρι 3 Μάρτη θα διατυπωθούν, αντίστοιχα, οι εισηγήσεις των περιφερειακών διευθυντών εκπαίδευσης
Πιο συγκεκριμένα, η ηγεσία του ΥΠΔΒΜ στοχεύει
σε νέες καταργήσεις σχολείων, με πρόσχημα «την ποιοτική αναβάθμιση της
παρεχόμενης εκπαίδευσης» Για ποια παιδαγωγική μιλάει το υπουργείο
Παιδείας; Την «παιδαγωγική» των σχολείων χωρίς βιβλία και πετρέλαιο ή
την «παιδαγωγική» των μαθητών που λιποθυμούν;
Μετά
το κλείσιμο 1050 σχολικών μονάδων την περσινή χρονιά και φέτος Με
διαδικασίες εξπρές επιχειρούν για ακόμη μια φορά να περιορίσουν τα
μορφωτικά δικαιώματα της νέας γενιάς, να νομιμοποιήσουν τις χαμηλές
εκπαιδευτικές δαπάνες και την προοπτική συρρίκνωσης του δημόσιου τομέα
και της απόλυσης εκπαιδευτικών.
Οι συγχωνεύσεις-καταργήσεις σχολικών μονάδων συνδέονται άμεσα με το νέο Μνημόνιο των δραστικών περικοπών στο κοινωνικό κράτος ,στο οποίο θα κυριαρχεί η ιδιωτικοποίηση και η εκχώρηση των δημόσιων αγαθών σε τρίτους
Επιπρόσθετα, σε συνθήκες υπο-χρηματοδότησης, η προσπάθεια να καταστούν οι δήμοι συνυπεύθυνοι της κυρίαρχης πολιτικής ανοίγει το δρόμο για την αποκέντρωση της δημόσιας ευθύνης για την εκπαίδευση στους καλλικρατικούς δήμους, γεγονός που θα έχει ως συνέπεια τη διεύρυνση των ενδοπεριφερειακών ανισοτήτων και την υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης.
Η περσινή εμπειρία άλλωστε των συγχωνεύσεων –καταργήσεων σχολικών μονάδων μας έχει κάνει όλους πολύ πιο σοφούς. Ο περσινός σχεδιασμός δεν οδήγησε σε κάποια βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης, αλλά σε σχολεία χωρίς βιβλία, σε μηδενικούς διορισμούς, σε ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό, μεγαλύτερα τμήματα σε συρρίκνωση της χρηματοδότησης των σχολικών μονάδων και κλείσιμο όλων των Ο.Δ.Σ. από 6/θ και κάτω.
Οι συγχωνεύσεις-καταργήσεις σχολικών μονάδων συνδέονται άμεσα με το νέο Μνημόνιο των δραστικών περικοπών στο κοινωνικό κράτος ,στο οποίο θα κυριαρχεί η ιδιωτικοποίηση και η εκχώρηση των δημόσιων αγαθών σε τρίτους
Επιπρόσθετα, σε συνθήκες υπο-χρηματοδότησης, η προσπάθεια να καταστούν οι δήμοι συνυπεύθυνοι της κυρίαρχης πολιτικής ανοίγει το δρόμο για την αποκέντρωση της δημόσιας ευθύνης για την εκπαίδευση στους καλλικρατικούς δήμους, γεγονός που θα έχει ως συνέπεια τη διεύρυνση των ενδοπεριφερειακών ανισοτήτων και την υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης.
Η περσινή εμπειρία άλλωστε των συγχωνεύσεων –καταργήσεων σχολικών μονάδων μας έχει κάνει όλους πολύ πιο σοφούς. Ο περσινός σχεδιασμός δεν οδήγησε σε κάποια βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης, αλλά σε σχολεία χωρίς βιβλία, σε μηδενικούς διορισμούς, σε ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό, μεγαλύτερα τμήματα σε συρρίκνωση της χρηματοδότησης των σχολικών μονάδων και κλείσιμο όλων των Ο.Δ.Σ. από 6/θ και κάτω.
Εξάλλου η Σχολική μας Περιφέρεια είναι από αυτές που έχει πληρώσει το «ΜΑΡΜΑΡΟ» των συγχωνεύσεων και καταργήσεων και κατά το παρελθόν. ( τα χωριά του πρώην Δήμου Αετού και Φιλώτα).
.
Το Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπ/κων Α/θμιας Εκπ/σης Αμυνταίου καλεί:
Α) Κάθε εκπαιδευτικό να πάρει πρωτοβουλίες ενάντια στις επιχειρούμενες συγχωνεύσεις.
Β) Να συντονίσουν τα βήματά τους με τους Συλλόγους Γονέων & Κηδεμόνων
Γ) Τους συλλόγους γονέων&κηδεμόνων όλων των σχολικών μονάδων του Δήμου μας να πάρουν άμεσα αποφάσεις υπεράσπισης του δημόσιου σχολείου.
Δ)
Το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου μας να πράξει με γνώμονα των συμφέρον
των δημοτών και φυσικά των παιδιών και να μη συναινέσει στην κατάργηση
καμίας σχολικής μονάδας στον Δήμο.
Υ.Γ
Εκτός από τα δημοτικά συμβούλια εισήγηση για συγχωνεύσεις,
ιδρύσεις, καταργήσεις σχολείων μπορούν να κάνουν (με την Υπουργική
απόφαση Φ.353.1./324/105657/Δ1/ΦΕΚ.1340/2002) οι Διευθύνσεις (άρθρο 15,
παρ. 2στ) και τα Γραφεία εκπαίδευσης (άρθρο 24, παρ. 9).
Όμως τα δημοτικά συμβούλια είναι οι κύριοι εισηγητές για συγχωνεύσεις σχολείων (εντέλλονται, άμεσα ή έμμεσα, μέσω των Νόμων 1566/85, 2525/97, 1966/91 και 3852/10), ενώ ήσσονος σημασίας νομοθετική ισχύ έχουν οι Διευθύνσεις και -μέχρι πρότινος- τα Γραφεία εκπαίδευσης (δεδομένου πως ο Νόμος υπερισχύει της Υπουργικής απόφασης). Σε περίπτωση διαφωνίας, οι Δημοτικές αποφάσεις υπερέχουν των αντίστοιχων εισηγήσεων των Διευθύνσεων ή των Γραφείων εκπαίδευσης.
Όμως τα δημοτικά συμβούλια είναι οι κύριοι εισηγητές για συγχωνεύσεις σχολείων (εντέλλονται, άμεσα ή έμμεσα, μέσω των Νόμων 1566/85, 2525/97, 1966/91 και 3852/10), ενώ ήσσονος σημασίας νομοθετική ισχύ έχουν οι Διευθύνσεις και -μέχρι πρότινος- τα Γραφεία εκπαίδευσης (δεδομένου πως ο Νόμος υπερισχύει της Υπουργικής απόφασης). Σε περίπτωση διαφωνίας, οι Δημοτικές αποφάσεις υπερέχουν των αντίστοιχων εισηγήσεων των Διευθύνσεων ή των Γραφείων εκπαίδευσης.
Συνεπώς, συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων για τις οποίες τα δημοτικά
συμβούλια έχουν αρνητική θέση, ακόμα και αν υπάρχει θετική εισήγηση από
τις οικείες Διευθύνσεις ή Γραφεία εκπαίδευσης, (νομοθετικά) δεν
στηρίζοντα.ι
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
0 Σχόλια
Δεν δημοσιεύονται σχόλια υβριστικού χαρακτήρα , που προσβάλουν σε προσωπικό επίπεδο και τα σχόλια που είναι γραμμένα σε Λατινικά .
Την αποκλειστική ευθύνη για τα σχόλια την έχουν οι σχολιαστές .