Παρασκευή, 6 Ιανουαρίου 2017

Τον τελευταίο μήνα του 2016 προκηρύχθηκε η κατασκευή δύο ακόμη σταθμών διοδίων, στον Βενέτικο Γρεβενών (€2 εκατ.) και στον Αλιάκμονα (Βοΐου) Κοζάνης



Η Εγνατία Οδος παραδόθηκε, χωρίς διόδια, στην κυκλοφορία το 2009, η ιδιωτικοποίησή της προβλέπεται από το τρίτο μνημόνιο (Ν. 4336/2015, ΦΕΚ A’ 94, 14.08.2015), αλλά είναι αμφίβολο εάν θα έχει ολοκληρωθεί, μέσα στη φετινή χρονιά, η παραχώρηση του οδικού άξονα, μήκους 670 χλμ, από την Ηγουμενίτσα μέχρι τους Κήπους Έβρου.

Το μόνο βέβαιο είναι ότι προχωρά η τοποθέτηση σταθμών διοδίων στον οδικό άξονα. Έτσι, η Εγνατία Οδός προκήρυξε, πριν από μερικές ημέρες, διαγωνισμό για την υλοποίηση σταθμού διοδίων Θεσσαλονίκης με προϋπολογισμό 7,5 εκατ. ευρώ. Θα δημοπρατηθεί 21 Φεβρουαρίου και αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία μετά το πρώτο τρίμηνο του 2018.
Τον τελευταίο μήνα του 2016 προκηρύχθηκε η κατασκευή δύο ακόμη σταθμών διοδίων, στον Βενέτικο Γρεβενών (€2 εκατ.) και στον Αλιάκμονα Κοζάνης (€1,9 εκατ.).

Τον Νοέμβριο η εταιρεία είχε προκηρύξει διαγωνισμό για την κατασκευή των σταθμών διοδίων Παμβώτιδας, Μέστης, Ιεροπηγής και Ευζώνων επί της Εγνατίας Οδού και των καθέτων αυτής αξόνων. Ως εκ τούτου, προωθείται η κατασκευή συνολικά επτά σταθμών διοδίων από τους συνολικά 10 που σχεδιάζονται, ενώ επτά σταθμοί λειτουργούν σήμερα.

Η ιδιωτικοποίηση
Η δημιουργία σταθμών διοδίων αποτελεί αίτημα των δανειστών από το 2014, οπότε το δεύτερο πρόγραμμα οικονομικής προσαρμογής προέβλεπε την έκδοση υπουργικής απόφασης για τη δημιουργία διοδίων στην Εγνατία. Οι σταθμοί διοδίων ενισχύουν τις χρηματοροές του προς ιδιωτικοποίηση οδικού άξονα και επιτρέπουν τη γρηγορότερη αποπληρωμή του δανείου αρχικού ύψους 250 εκατ. ευρώ.

Πάντως, η παραχώρηση σε ιδιώτη προχωράει με αργούς ρυθμούς. Στις 20 Δεκεμβρίου ολοκληρώθηκε η διαβούλευση με τους ενδιαφερόμενους επενδυτές, ενώ το προσεχές διάστημα αναμένεται η δημοσίευση των τευχών δημοπράτησης. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα οι δεσμευτικές προσφορές θα κατατεθούν τον Νοέμβριο του 2017, ενώ θα πρέπει να αποσαφηνιστεί σειρά ζητημάτων, όπως η διάρκεια της περιόδου παραχώρησης, αλλά και σε ποιος θα αποπληρώσει το δάνειο της Εγνατίας Οδού.
Να σημειωθεί ότι χρηματοοικονομικός σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ ορίστηκε η Τράπεζα ALPHA BANK, νομικός σύμβουλος η δικηγορική εταιρεία «Ζέμπερης, Μαρκεζίνης, Λάμπρου και Συνεργάτες» και Τεχνικοί Σύμβουλοι η AVARIS Transport Engineers και η NOVUS Consulting Engineers S.A.

Οι αριθμοί
Η Εγνατία Οδός είναι ο σημαντικότερος ελληνικός αυτοκινητόδρομος, καθώς εξυπηρετεί:
-Το 36% του πληθυσμού της χώρας
-Το 33% του ΑΕΠ της χώρας
-Το 54% των αγροτικών περιοχών της χώρας
-Το 41% της απασχόλησης της χώρας στον τομέα της βιομηχανίας/μικρού εμπορίου
-Το 51% της βιομηχανίας εξόρυξης της χώρας

Σύμφωνα με τα δημοσιοποιημένα μεγέθη για το 2015, η Εγνατία Οδός Α.Ε. παρουσίασε εισροές από λειτουργικές δραστηριότητες ύψους 25,8 εκατ. ευρώ (από 6,4 εκατ. ευρώ), λειτουργικά κέρδη 10,8 εκατ. ευρώ και κύκλο εργασιών 55,7 εκατ. ευρώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Δεν δημοσιεύονται σχόλια υβριστικού χαρακτήρα , που προσβάλουν σε προσωπικό επίπεδο και τα σχόλια που είναι γραμμένα σε Λατινικά .
Την αποκλειστική ευθύνη για τα σχόλια την έχουν οι σχολιαστές .